Quote from Guest on 21 August 2009, 15:31I somras var jag med i en triathlontävling för första gången och kunde konstatera som mer utpräglad cyklist att de insatta triathlonisterna trampade med betydligt lägre kadens än vad man normalt sett gör i vanlig landsvägscykling. Jag har fått förklarat a
I somras var jag med i en triathlontävling för första gången och kunde konstatera som mer utpräglad cyklist att de insatta triathlonisterna trampade med betydligt lägre kadens än vad man normalt sett gör i vanlig landsvägscykling. Jag har fått förklarat a
Quote from Håkan Öhling on 21 August 2009, 15:41Jag är ingen cykelexpert, men om man får ut högre effekt på 65 i kadens än 85 så kan man ju sänka trycket lite och cykla lika fort samtidigt som man vilar lite. Ungefär så resonerar jag och motiverar mina 65...
Jag är ingen cykelexpert, men om man får ut högre effekt på 65 i kadens än 85 så kan man ju sänka trycket lite och cykla lika fort samtidigt som man vilar lite. Ungefär så resonerar jag och motiverar mina 65...
Quote from ellen olsson on 21 August 2009, 16:29Jag skulle vilja påstå att de flesta gör fel på både träning och tävling...
Björn Andersson är sveriges bäste triatlet på cyklingen. Han har definitivt inte blivit sämre sedan han gick upp från (för) låg kadens till den kadens, ca 90, han ligger på idag.
Jag skulle vilja påstå att de flesta gör fel på både träning och tävling...
Björn Andersson är sveriges bäste triatlet på cyklingen. Han har definitivt inte blivit sämre sedan han gick upp från (för) låg kadens till den kadens, ca 90, han ligger på idag.
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 16:48Det är inte samma sak att bara köra ett tempolopp som att köra tempo för att köra löpning efteråt. Efter vad jag har hört så används fler muskelfibrer vid lägre kadens vilket gynnar löpningen.
Det är inte samma sak att bara köra ett tempolopp som att köra tempo för att köra löpning efteråt. Efter vad jag har hört så används fler muskelfibrer vid lägre kadens vilket gynnar löpningen.
Quote from ellen olsson on 21 August 2009, 17:16Björn Andersson håller runt 90 i kadens när han kör triathlon. Visa mig den triatlet som slår honom...
Björn Andersson håller runt 90 i kadens när han kör triathlon. Visa mig den triatlet som slår honom...
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 17:30Det lilla jag såg av honom i Kalmar var väldigt långt under 90-kadens ... snarare 60
Det lilla jag såg av honom i Kalmar var väldigt långt under 90-kadens ... snarare 60
Quote from ellen olsson on 21 August 2009, 17:50Det låter konstigt.
Han bytte ju annars upp sig för ca 3 år sedan.
Att ligga på 65 i kadens i 180km är inget för "nybörjare" som vill kunna cykla fler gånger heller...
Det låter konstigt.
Han bytte ju annars upp sig för ca 3 år sedan.
Att ligga på 65 i kadens i 180km är inget för "nybörjare" som vill kunna cykla fler gånger heller...
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 18:11Han körde sprinten ...
Han körde sprinten ...
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 18:16Jag tror att Lance Armstrong kommer att köra med hög kadens på triathlonen nästa år om han kan köra.
Jag tror att Lance Armstrong kommer att köra med hög kadens på triathlonen nästa år om han kan köra.
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 19:22Fredrik, hur många bra löpningar har Björn gjort senaste 3-4 åren i en triathlon. Han bryter ju nästan jämt. 😉
Fredrik, hur många bra löpningar har Björn gjort senaste 3-4 åren i en triathlon. Han bryter ju nästan jämt. 😉