Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla med mp3-spelare
You need to log in to create posts and topics.

Lyssnar mycket på radio via telefonen när jag cyklar. Enstaka intervallpass kör jag utan musik/radio men distanspassen kör jag alltid med musik/radio. 4 timmar eller mer utan något i lurarna är sega timmar. Med lite skön musik blir distanspassen rätt ok!

alltid mp3 - rätt musik är värsta motivations-kicken för mej!

Innan jag skaffade mp3-spelare sa jag att jag inte kunde förstå alla som avskärmade sig från verkligheten och naturen. Man vill ju höra vad som händer runt omkring, fåglar, vinden... Inför Vasaloppet i år skaffade jag mig en och efter det så var det kört.

Ett tips hru du fixar schyst och jämn takt på musiken. Kanske mest användbart på testcykeln men funkar på vanliga cykeln också.

http://www.christerhedberg.se/2007/01/18/musik-pa-cykeln-fixa-ratt-kadens/

Jag har musik i öronen när jag pendlar till jobbet. Aldrig när jag kör tempo/intervall/distans etc. Då är jag för upptagen för att lyssna på musik.

*Men* Jag har Koss SportaPro utanpåliggande hörlurar. Passar utmärkt till en cyklehjälm. Överlägset bästa

På lugnare längre pass, då jag är själv, brukar jag faktiskt lyssna på talböcker. Då kan man trots allt fortfarande höra trafiken då audiofilen inte är lika "tät" som musik. Dessutom upplever jag att man kan drömma sig bort en studn på hojen. Talbok rekom

Rätt. Kör man tillsammans med andra är det helt vansinnigt att cykla med lurar. För att inte tala om hur oförsämt det vore 🙂

MED mp3 t o r jobbet, låg volym dock! Absolut INTE på landsvägen/ute i naturen när jag är ledig!

Naturligtvis inte tillsammans med andra, skulle just verka normalt - varför ska man då cykla ihop?!?

Jag lyssnar alltid på radio i mobilen när jag cyklar både till & fron jobbet och på ensamträning, dock inte i stan.

För att ha bra koll på trafiken använder jag en sån här: http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=o