Quote from Guest on 4 May 2010, 10:05Jag ska till Kanarieöarna i morgon och har tänkt att cykla tre dagar på varierande sträckor, bland annat upp till Soria. När jag tittar på vägarna (GV-500 i synnerhet) via Google Earth, upplever jag att de ser jäääävligt trånga ut. Finns det någon på foru
Jag ska till Kanarieöarna i morgon och har tänkt att cykla tre dagar på varierande sträckor, bland annat upp till Soria. När jag tittar på vägarna (GV-500 i synnerhet) via Google Earth, upplever jag att de ser jäääävligt trånga ut. Finns det någon på foru
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:15Vilken ö? Fuerteventura upplevde jag som avslappnat och lugnt på vägarna
Vilken ö? Fuerteventura upplevde jag som avslappnat och lugnt på vägarna
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:19Vad det låter mysigt! Vill också göra! (H:)
Vad det låter mysigt! Vill också göra! (H:)
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:33Det blir den klassiska turistön, Gran Canaria. Enligt sajten www.free-motion.net så verkar det som att väg GC-500 används flitigt av cyklister men jag ifrågasätter ändå hur säker man känner sig.
Det blir den klassiska turistön, Gran Canaria. Enligt sajten http://www.free-motion.net så verkar det som att väg GC-500 används flitigt av cyklister men jag ifrågasätter ändå hur säker man känner sig.
Quote from ellen olsson on 4 May 2010, 11:02Troligen säkrare än i Sverige iallafall.
Troligen säkrare än i Sverige iallafall.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:29Jag var där på sportlovet för att sola och bada med släkten. En eftermiddag kom jag loss och hyrde cykel. Jag cyklade upp och ner för en liten kulle på 450 möh på en Trekkingbike som de kallar det.
Det cyklas fantastiskt mycket på ön. Team Cykelcity hade
Jag var där på sportlovet för att sola och bada med släkten. En eftermiddag kom jag loss och hyrde cykel. Jag cyklade upp och ner för en liten kulle på 450 möh på en Trekkingbike som de kallar det.
Det cyklas fantastiskt mycket på ön. Team Cykelcity hade
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 17:09Glöm inte din sadel snarare.
Glöm inte din sadel snarare.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 17:26Jag tog med cykeln, Ving tog 600 :- ToR. Körde sammanlagt endast ca 30 mil, vilket inte var så mycket men skönt att ha egna cykeln
Jag tog med cykeln, Ving tog 600 :- ToR. Körde sammanlagt endast ca 30 mil, vilket inte var så mycket men skönt att ha egna cykeln
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 19:51Det låter spännande, tyvärr så utgår ju många rundor längs med kustlinjen, men jag får försöka svänga in i bergen så snart jag kan.
Skorna är med, likaså hjälm och cykelkläder. Att ta med en sadel är förvisso en tanke, men jag är inte vän med min egen sa
Det låter spännande, tyvärr så utgår ju många rundor längs med kustlinjen, men jag får försöka svänga in i bergen så snart jag kan.
Skorna är med, likaså hjälm och cykelkläder. Att ta med en sadel är förvisso en tanke, men jag är inte vän med min egen sa
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 20:06jag var där tidigare i vår. Du kan cykla på alla vägar utom motorvägen. Det är mindre risk jämför med här hemma (jag bor iofs i sthlm)
Det finns många bra turer att välja mellan. Free motion har cykelkartor om du ej har GPS.
jag var där tidigare i vår. Du kan cykla på alla vägar utom motorvägen. Det är mindre risk jämför med här hemma (jag bor iofs i sthlm)
Det finns många bra turer att välja mellan. Free motion har cykelkartor om du ej har GPS.