Quote from Guest on 11 August 2009, 09:06Vi åker till Kreta en vecka i september, och funderade på att cykla en del där. Det blir familjebetonad cykling då vi har en liten 2,5-åring med oss som vi tänkt placera i barnstol bakpå. Vi cyklar i normala fall ett par mil per dag till jobb och sånt, oc
Vi åker till Kreta en vecka i september, och funderade på att cykla en del där. Det blir familjebetonad cykling då vi har en liten 2,5-åring med oss som vi tänkt placera i barnstol bakpå. Vi cyklar i normala fall ett par mil per dag till jobb och sånt, oc
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:16Jag har cyklat på Kreta i närheten av Chania och nästan uteslutande inåt landet i bergsområdena. Alla jag mötte var supertrevliga (förutom nån som sköt mot mig). Bilarna kändes inte alls som problemet och inåt landet var det ovanligt att se bilar alls. Dä
Jag har cyklat på Kreta i närheten av Chania och nästan uteslutande inåt landet i bergsområdena. Alla jag mötte var supertrevliga (förutom nån som sköt mot mig). Bilarna kändes inte alls som problemet och inåt landet var det ovanligt att se bilar alls. Dä
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 09:41Skalmansberg?
Skalmansberg?
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:43Sådana med många serpentinvägar på och små hus på toppen. Läser du inte Bamse?
Sådana med många serpentinvägar på och små hus på toppen. Läser du inte Bamse?
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:48Vargen har svårt att hitta till Skalmansbergen.
Vargen har svårt att hitta till Skalmansbergen.
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 09:48Det var ett tag sedan, men Bamse, Lille Skutt och Skalman bor ju bara på kullar om jag kommer ihåg rätt. Det är farmor som bor på Höga Berget.
Det var ett tag sedan, men Bamse, Lille Skutt och Skalman bor ju bara på kullar om jag kommer ihåg rätt. Det är farmor som bor på Höga Berget.
Quote from Lena O on 11 August 2009, 09:52Konstruktiva inlägg som vanligt!
Konstruktiva inlägg som vanligt!
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 10:03Vi reder ut viktiga frågeställningar.
Jag är övertygad om att bilisterna är mer hänsynsfulla än i Sverige.
Vi reder ut viktiga frågeställningar.
Jag är övertygad om att bilisterna är mer hänsynsfulla än i Sverige.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:44Vill gärna ha fler svar! Jag pratade med en på hotellet som bestämt avrådde mig ifrån cykelutflykter ffa med barn, pga att vägarna inte är i superskick och att kretensarna kör som galningar. Erfarenheter, någon?!
Vill gärna ha fler svar! Jag pratade med en på hotellet som bestämt avrådde mig ifrån cykelutflykter ffa med barn, pga att vägarna inte är i superskick och att kretensarna kör som galningar. Erfarenheter, någon?!
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:16Som sagt... jag cyklade ibland timmar utan att se en bil och hade önskat lite mer trafik i fall att jag skulle ha behövt hjälp. Vägarna är inte i superskick, men det är de inte i Stockholm heller och barn överlever även utomlands. Om det sedan funkar att
Som sagt... jag cyklade ibland timmar utan att se en bil och hade önskat lite mer trafik i fall att jag skulle ha behövt hjälp. Vägarna är inte i superskick, men det är de inte i Stockholm heller och barn överlever även utomlands. Om det sedan funkar att