Quote from Guest on 9 August 2009, 17:55Undrar om någon har cyklat på Mallorca som träning eller turåkning? Vad finns att tänka på?
Planerar att prova på cykling längre fram i tiden utomlands, men är redan nu nyfiken på hur detta kan fungera
Har nyss startat att cykla och fått mersmak för det
Undrar om någon har cyklat på Mallorca som träning eller turåkning? Vad finns att tänka på?
Planerar att prova på cykling längre fram i tiden utomlands, men är redan nu nyfiken på hur detta kan fungera
Har nyss startat att cykla och fått mersmak för det
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 18:05De small nyss en bomb till därnere, så kanske avvakta lite från att åka dit tills man vet att de är lugnt för att slippa köande och rigorösa kontroller som tar väldig tid.
Annars är de väldigt trevliga vägar och de finns massor av cafeer att prova på tur
De small nyss en bomb till därnere, så kanske avvakta lite från att åka dit tills man vet att de är lugnt för att slippa köande och rigorösa kontroller som tar väldig tid.
Annars är de väldigt trevliga vägar och de finns massor av cafeer att prova på tur
Quote from ellen olsson on 9 August 2009, 18:51Jag kan rekommendera andra ställen i ffa. Frankrike och Italien. Provence är t.ex. rätt nice.
Jag kan rekommendera andra ställen i ffa. Frankrike och Italien. Provence är t.ex. rätt nice.
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 22:23Jag var på semester i Alcudia för ett par år sen. En rätt beige semester...
FÖRUTOM den eftermiddagen jag hyrde cykel och drog upp för berget på upptäcktsfärd. 🙂
BILD:lofimassahkah.net/storage/alcudia.jpg
BILD:lofimassahkah.net/storage/alcudia2.jpg
Jag var på semester i Alcudia för ett par år sen. En rätt beige semester...
FÖRUTOM den eftermiddagen jag hyrde cykel och drog upp för berget på upptäcktsfärd. 🙂
BILD:lofimassahkah.net/storage/alcudia.jpg
BILD:lofimassahkah.net/storage/alcudia2.jpg
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 23:27Hej!
Jag och min fru var på Mallorca en vecka i april och cyklade! Det var fantastiskt härligt, så det kan jag varmt rekommendera! Självklart åker vi dit igen i vår! Denna gången ska vi försöka locka med lite andra oxå! Vi bodde i Alcudia och hyrde cyklar
Hej!
Jag och min fru var på Mallorca en vecka i april och cyklade! Det var fantastiskt härligt, så det kan jag varmt rekommendera! Självklart åker vi dit igen i vår! Denna gången ska vi försöka locka med lite andra oxå! Vi bodde i Alcudia och hyrde cyklar
Quote from Robert Johansson on 10 August 2009, 13:09Mallis är perfekt för cykling, finns backar och och platta partier eller en mix.
Har varit där 3 gånger på våren.
Jag har bott i Alcudia och Can Picafort, tycker det funkar perfekt.
Man bör inte missa att fika på torget i Petra om man är där.
Mallis är perfekt för cykling, finns backar och och platta partier eller en mix.
Har varit där 3 gånger på våren.
Jag har bott i Alcudia och Can Picafort, tycker det funkar perfekt.
Man bör inte missa att fika på torget i Petra om man är där.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 14:55Mallorca är grymt att cykla på! Fina vägar med lite trafik, både berg o plattcykling, varmt o gott tidigt på säsongen. Har själv enbart bott i Alcudia. Tragisk charterstyle där men vem bryr sig om det när det är på sadeln man är hela dagarna. Alcudia är
Mallorca är grymt att cykla på! Fina vägar med lite trafik, både berg o plattcykling, varmt o gott tidigt på säsongen. Har själv enbart bott i Alcudia. Tragisk charterstyle där men vem bryr sig om det när det är på sadeln man är hela dagarna. Alcudia är
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 16:05Can Picafort och Alcudia är kanon att utgå ifrån (Alcudia ligger lite närmare bergen om du suktar efter dem!). Jag var där i påskas, mängder med cyklister och få bilar. Helt perfekt cykling. Du kan få både platt och höga berg.
Can Picafort och Alcudia är kanon att utgå ifrån (Alcudia ligger lite närmare bergen om du suktar efter dem!). Jag var där i påskas, mängder med cyklister och få bilar. Helt perfekt cykling. Du kan få både platt och höga berg.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 21:45Tack för alla trevliga svar 🙂 ...låter och ser helt underbart och trevligt ut med cykel på Mallis
Suktar än mer dit nu 🙂
Får hoppas det lugnar ner sig där,
få se till våren om man vågar satsa på en tur dit 🙂Mvh Jeanette
Tack för alla trevliga svar 🙂 ...låter och ser helt underbart och trevligt ut med cykel på Mallis
Suktar än mer dit nu 🙂
Får hoppas det lugnar ner sig där,
få se till våren om man vågar satsa på en tur dit 🙂
Mvh Jeanette
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 21:48El Arenal är ett mycket bra ställe att bo med lagom avstånd till de mest cykelvänliga ställena, förutom Formentor.
El Arenal är ett mycket bra ställe att bo med lagom avstånd till de mest cykelvänliga ställena, förutom Formentor.