Quote from ellen olsson on 10 August 2009, 22:49Det finns massor av ställen med fin cykling. Jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med att åka till just Mallis. Det är lite för mycket charterkaraktär för min smak. Dessutom så finns det inte speciellt många häftiga stigningar.
Det finns massor av ställen med fin cykling. Jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med att åka till just Mallis. Det är lite för mycket charterkaraktär för min smak. Dessutom så finns det inte speciellt många häftiga stigningar.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 11:36Det kanske är för att det är billigt att åka just dit? Eller? Var ska man åka istället tycker du, Fredrik?
Det kanske är för att det är billigt att åka just dit? Eller? Var ska man åka istället tycker du, Fredrik?
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 11:54T.ex. Dolomiterna, Provence, Alperna eller Pyrenéerna. Mina resor är billigare än cykelcharterresorna till Mallis.
T.ex. Dolomiterna, Provence, Alperna eller Pyrenéerna. Mina resor är billigare än cykelcharterresorna till Mallis.
Quote from Robert Johansson on 11 August 2009, 12:30Har inte upplevet nån charter känsla de gånger jag vart på Mallorca på våren.
En fördel om man inte har ett gäng eller klubb att åka med är ju gruppresorna så man har några att cykla med, är ju liksom halva grejen med racer tycker jag.
Har inte upplevet nån charter känsla de gånger jag vart på Mallorca på våren.
En fördel om man inte har ett gäng eller klubb att åka med är ju gruppresorna så man har några att cykla med, är ju liksom halva grejen med racer tycker jag.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:34Många åker ju till Mallis för att man tidigt på säsongen kan få stabilt o fint väder (lagom varmt). Skulle jag åka under maj och framöver skulle jag välja något annat. Typ något av det Fredrik nämner...
Många åker ju till Mallis för att man tidigt på säsongen kan få stabilt o fint väder (lagom varmt). Skulle jag åka under maj och framöver skulle jag välja något annat. Typ något av det Fredrik nämner...
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:30Det är svårt att vara ensam om att cykla på Mallis från nyår och framåt.
Det är svårt att vara ensam om att cykla på Mallis från nyår och framåt.
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 13:37Provence är solsäkert och varmt. Södra Italien funkar också bra tidigt på säsongen.
Provence är solsäkert och varmt. Södra Italien funkar också bra tidigt på säsongen.
Quote from Funbeat user on 12 August 2009, 10:29Hur packar man sin egen cykel på bästa sätt när man ska åka charter? Väska, wellpappkartong, bubbelplast?
Hur packar man sin egen cykel på bästa sätt när man ska åka charter? Väska, wellpappkartong, bubbelplast?
Quote from ellen olsson on 12 August 2009, 11:15Väska är bäst men räkna med att den får stryk vid omlastningar.
Observera att personalen verkar vara mer benägna att misshandla prylarna ju bättre skyddade de är...
Väska är bäst men räkna med att den får stryk vid omlastningar.
Observera att personalen verkar vara mer benägna att misshandla prylarna ju bättre skyddade de är...