Quote from Guest on 23 September 2013, 08:32Har letat efter gamla trådar men inget hittat om att cykla på rullar inne! Går det att få något mått i t ex procent hur mycket lättare det är jämfört med att cykla på slät landsväg. Är det någon som har koll på det?
Jag har skaffat rullar och kommer köra
Har letat efter gamla trådar men inget hittat om att cykla på rullar inne! Går det att få något mått i t ex procent hur mycket lättare det är jämfört med att cykla på slät landsväg. Är det någon som har koll på det?
Jag har skaffat rullar och kommer köra
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 08:42Jag har ett par rullar och tycker att det är svårt att säga hur mycket lättare det är. Att det är lättare råder det ingen tvekan om, framförallt eftersom luftmotståndet försvinner. Detta är dock kopplat mot hastigheten, så det blir (relativt) lättare ju s
Jag har ett par rullar och tycker att det är svårt att säga hur mycket lättare det är. Att det är lättare råder det ingen tvekan om, framförallt eftersom luftmotståndet försvinner. Detta är dock kopplat mot hastigheten, så det blir (relativt) lättare ju s
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 10:38En mycket gammal tråd här på Funbeat (eller var det Piggelin/Piggelino?) visade ett foto på Per E som cyklade på rullar. För att minska/eliminera risken för att han trillade i golvet om/när han ramlade av rullarna hade han fäst sig i taket mha rep, det så
En mycket gammal tråd här på Funbeat (eller var det Piggelin/Piggelino?) visade ett foto på Per E som cyklade på rullar. För att minska/eliminera risken för att han trillade i golvet om/när han ramlade av rullarna hade han fäst sig i taket mha rep, det så
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 10:52När det gäller att trilla så brukar rådet vara att ställa rullarna i en dörröppning.
Bra råd dessutom, det är lätt att ta tag om man börjar välta.Enda gången jag trillat på rullarna var när jag råkade köra av dem framåt. Inte att rekommendera i en lägen
När det gäller att trilla så brukar rådet vara att ställa rullarna i en dörröppning.
Bra råd dessutom, det är lätt att ta tag om man börjar välta.
Enda gången jag trillat på rullarna var när jag råkade köra av dem framåt. Inte att rekommendera i en lägen
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 14:41Jag funderade mest på motståndet, ja! Springer man på löpband så är det ju en motor som driver dig framåt men det finns ju inte här! Så det uteblivna naturliga motståndet med farvinden och att det inga backar finns är ju den stora lättnaden på rullar. Lig
Jag funderade mest på motståndet, ja! Springer man på löpband så är det ju en motor som driver dig framåt men det finns ju inte här! Så det uteblivna naturliga motståndet med farvinden och att det inga backar finns är ju den stora lättnaden på rullar. Lig
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 15:38Om man inte har kopplat något helt galet, så driver motorn dig bakåt på ett löpband.
Om man inte har kopplat något helt galet, så driver motorn dig bakåt på ett löpband.
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 15:48+1 Magnus Homann 🙂
+1 Magnus Homann 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 22:22"Jag har ett par rullar och tycker att det är svårt att säga hur mycket lättare det är. Att det är lättare råder det ingen tvekan om, framförallt eftersom luftmotståndet försvinner."
Kanske inte riktigt stämmer på alla rullar. Att det skulle vara lättare
"Jag har ett par rullar och tycker att det är svårt att säga hur mycket lättare det är. Att det är lättare råder det ingen tvekan om, framförallt eftersom luftmotståndet försvinner."
Kanske inte riktigt stämmer på alla rullar. Att det skulle vara lättare
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 07:34Magnus; Rätt av dig och fel av mig! Naturligtvis;)
Magnus; Rätt av dig och fel av mig! Naturligtvis;)
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 09:18500w och 40km/h. Ja då har man MOTVIND 😀
500w och 40km/h. Ja då har man MOTVIND 😀