Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 00:31Som cyklist tycker jag det är ganska svårt att se en cyklist med pannlampa. Lampan sitter dels för högt upp att man inte lägger märke till den, dessutom har de ofta en samlad ljusbild att de endast lyser just där cyklisten behagar titta - dvs strax framfö
Som cyklist tycker jag det är ganska svårt att se en cyklist med pannlampa. Lampan sitter dels för högt upp att man inte lägger märke till den, dessutom har de ofta en samlad ljusbild att de endast lyser just där cyklisten behagar titta - dvs strax framfö
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 20:42Det var någon som rekomenderade den här 16w / 1400lumen lampan.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36018Testade den i fredagaskväll på små grusvägar, efter ett tag kom jag på varför mötande bilar stannade, de blev bländade.
Härligt med bra ljus
Det var någon som rekomenderade den här 16w / 1400lumen lampan.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36018
Testade den i fredagaskväll på små grusvägar, efter ett tag kom jag på varför mötande bilar stannade, de blev bländade.
Härligt med bra ljus
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 20:56Hade du inte den rätt inställd o med halvljus 😉
Hade du inte den rätt inställd o med halvljus 😉
Quote from Berit Bengtson on 8 November 2010, 00:00Peter:
Har du läst den här tråden?
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=601973
Jag tänker ffa på det här inlägget
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=6746069&postcount=61
Enl det så är MS1400-lampan klart sämre än den äldre DX P7-lampan(MS900) och de
Peter:
Har du läst den här tråden?
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=601973
Jag tänker ffa på det här inlägget
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=6746069&postcount=61
Enl det så är MS1400-lampan klart sämre än den äldre DX P7-lampan(MS900) och de
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 05:59Det går bra att blända av då lampan har 4 olika ljuslägen, det gäller bara förstå att manskall göra det. Efter tredje mötande bilen förstod jag det 🙂
Är inte van som cyklist att JAG skall blända av.
Det går bra att blända av då lampan har 4 olika ljuslägen, det gäller bara förstå att manskall göra det. Efter tredje mötande bilen förstod jag det 🙂
Är inte van som cyklist att JAG skall blända av.
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 08:31Jag har samma erfarenhet med MS900. Bilar som blinkar med helljuset mot MIG!!? (H:)
Men med en bättre vinkling av ljuskäglan längs med sidolinjen på vägen så har de slutat. Man vet ju hur viktigt det är med ljusinställningen på en bil. ett litet fel i den
Jag har samma erfarenhet med MS900. Bilar som blinkar med helljuset mot MIG!!? (H:)
Men med en bättre vinkling av ljuskäglan längs med sidolinjen på vägen så har de slutat. Man vet ju hur viktigt det är med ljusinställningen på en bil. ett litet fel i den
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 08:58Intressant blir det då man använder cykelbanan som förlagts på vänster sida om vägen. Inte mitt fel om jag bländar bilar då, även på halvljus.
Intressant blir det då man använder cykelbanan som förlagts på vänster sida om vägen. Inte mitt fel om jag bländar bilar då, även på halvljus.
Quote from Berit Bengtson on 8 November 2010, 10:20Genom att begränsa ljusbilden i höjdled kan man ha starkt ljus samtidigt som man begränsar bländningen.
I Tyskland finns det en reglering av cykelljus, den kallas StVZO.
Dess bestämmelser reglerar bla hur ljuset får lysa i höjdled, i praktiken är en StV
Genom att begränsa ljusbilden i höjdled kan man ha starkt ljus samtidigt som man begränsar bländningen.
I Tyskland finns det en reglering av cykelljus, den kallas StVZO.
Dess bestämmelser reglerar bla hur ljuset får lysa i höjdled, i praktiken är en StV
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 20:24"Testade den i fredagaskväll på små grusvägar, efter ett tag kom jag på varför mötande bilar stannade, de blev bländade."
- så skall man ha 2, en fram och en bak... 🙂
"Testade den i fredagaskväll på små grusvägar, efter ett tag kom jag på varför mötande bilar stannade, de blev bländade."
- så skall man ha 2, en fram och en bak... 🙂