Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonCykla+springa till jobbet
You need to log in to create posts and topics.

12

Gick med för att ställa frågan i den här gruppen, det borde finnas erfarenhet av kombinationen?

Har dryga 3 mil enkel väg till jobbet. Lite för långt att springa hela, men kanske 2 mil cykel och 1 mil löpning? Någon med erfarenheter och tips kring kläder

Varför inte cykla till arbete, låsa cykeln, byta om och gå ut för 5-8km.

Då kan du lämna din jobb kläder med cykel på arbete och slippa springa med extra last

Jag lämnar lite kläder på jobbet dagarna innan.
Tröja, strumpor, underkläder byxor, mellis direkt efter träningen.

Sen är det bara o springa/cykla..
Det går o cykla en bit o låsa cykeln.

eller åka en bit och hoppa av och springa.
3mil t o r kanske i

Ryan, det blir för mycket cykel och för lite spring. Tänkte försöka utnyttja pendlingstiden, annars kunde jag lika gärna springa hemma.

Kläder går väl att lösa, men hur man hanterar skorna har jag ingen lösning på

Cykla till och från jobbet, och ge dig ut och spring en sväng direkt när du kommer hem.

"Har dryga 3 mil enkel väg till jobbet."

Varför då börja krångla till det?

Börje, det är det jag gör nu. Men det blir för mycket cykling och för lite löpning.

Anders, vad menar du? Jag har ingen lust att cykla 33 mil i veckan. Däremot cykla 22 och springa 11 skulle kunna funka. Då och då.

Jag hade nog valt att antingen springa eller cykla hela vägen. Det är helt olika klädkrav i cykling och löpning på höst/vinter/vår. På sommaren kan man väl sprätta runt i triathlonkläder och lite smidigt lämna cykelskorna hos cykeln, men ska man göra den

12