Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 08:14Ritad och nämd rutt är vanlig Asfalt så vanliga Lvg däck är ok(sådana tål oxå fina grusvägar någolunda bra). (H)
Mvh Stickan
Ritad och nämd rutt är vanlig Asfalt så vanliga Lvg däck är ok(sådana tål oxå fina grusvägar någolunda bra). (H)
Mvh Stickan
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 11:18Den 1 Juli bär det av upp till Idrefjäll.
Tanken är att cykla Sthlm - Mora dag ett (350km), sova över där och sedan fortsätta tidigt på morgonen dagen efter upp till Idrefjäll. Totti 500-550km 🙂
En av oss (jag) börjar i Mariefred och min kompis från E
Den 1 Juli bär det av upp till Idrefjäll.
Tanken är att cykla Sthlm - Mora dag ett (350km), sova över där och sedan fortsätta tidigt på morgonen dagen efter upp till Idrefjäll. Totti 500-550km 🙂
En av oss (jag) börjar i Mariefred och min kompis från E
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 13:43En intressant o väldigt vacker omväg att cykla hem vore via Sörvattnet - Lillhärdal o så ner till Älvdalen. (Mindre rolig i dåligt väder kanske eftersom delar går högt o exponerat)
En intressant o väldigt vacker omväg att cykla hem vore via Sörvattnet - Lillhärdal o så ner till Älvdalen. (Mindre rolig i dåligt väder kanske eftersom delar går högt o exponerat)
Quote from Berit Bengtson on 25 May 2012, 15:34Björn:
Jag tycker du har valt bra vägar, åtminstone de delar jag känner till.
Men jag har några synpunkter:Efter Garpenberg när ni har kommit ned till Dalälven (efetr c:a 2km nedförsbacke!) så rekommenderar jag den lilla vägen, på östra och norra sidan
Björn:
Jag tycker du har valt bra vägar, åtminstone de delar jag känner till.
Men jag har några synpunkter:
Efter Garpenberg när ni har kommit ned till Dalälven (efetr c:a 2km nedförsbacke!) så rekommenderar jag den lilla vägen, på östra och norra sidan
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 09:16Hej Håkan,
Man tackar!
http://goo.gl/maps/wYKn ??
Hej Håkan,
Man tackar!
Quote from Berit Bengtson on 26 May 2012, 15:40Som jag skrev ovan så rekommenderar jag den lilla vägen, på östra och norra sidan av Dalälven.
Även mellan Husby och Fäggeby.
Som jag skrev ovan så rekommenderar jag den lilla vägen, på östra och norra sidan av Dalälven.
Även mellan Husby och Fäggeby.
Quote from Funbeat user on 31 May 2012, 16:11Håkan mfl som har cyklat runt Mora med omnejd. Det är 25mil från Järlåsa till Mora. Vad är rimligt att räkna på i snitt fart ?. Vädret spelar såklart roll men..vad tror ni ?
Min kompis är stark och cyklar mer eller mindre varje dag. Kanske inte så långa
Håkan mfl som har cyklat runt Mora med omnejd. Det är 25mil från Järlåsa till Mora. Vad är rimligt att räkna på i snitt fart ?. Vädret spelar såklart roll men..vad tror ni ?
Min kompis är stark och cyklar mer eller mindre varje dag. Kanske inte så långa
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 01:25??
??