Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 20:28Jag har kört väg 55 och överlevt, men Tommys förslag verkar betydligt trevligare.
Mälaren Runt-spåret som P. länkade till är helt OK, även om jag rekommenderar att man inte tar E20 till Kungsör (om man ska så långt) utan håller sig på grusvägarna precis
Jag har kört väg 55 och överlevt, men Tommys förslag verkar betydligt trevligare.
Mälaren Runt-spåret som P. länkade till är helt OK, även om jag rekommenderar att man inte tar E20 till Kungsör (om man ska så långt) utan håller sig på grusvägarna precis
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 21:28Inte behöver man cykla på grusvägar mellan Kungsör och Eskilstuna.
Västerås - Strömsholm (fika på Markan) - Kvicksund - Tumbo - (Hälla) - Eskilstuna
Inte behöver man cykla på grusvägar mellan Kungsör och Eskilstuna.
Västerås - Strömsholm (fika på Markan) - Kvicksund - Tumbo - (Hälla) - Eskilstuna
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 22:10Fast då kommer man ganska långt från det där GPS-spåret.
Fast då kommer man ganska långt från det där GPS-spåret.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 05:47okej, ta då: Köping -Kungsör (igenom "stan") - kör E20 till Tumbo-korset (innan motorvägen) - Tumbo - Hälla - Eskilstuna
okej, ta då: Köping -Kungsör (igenom "stan") - kör E20 till Tumbo-korset (innan motorvägen) - Tumbo - Hälla - Eskilstuna
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 20:51Jag trivs inte på E20 där. Det är 2+1-väg, och på de tvåfiliga delarna är vägrenen för smal, i alla fall i riktningen mot Kungsör. Jag har inte lust att köra inne i filen. Jag har provat den sträckan en gång sedan det blev 2+1, det räcker.
Jag trivs inte på E20 där. Det är 2+1-väg, och på de tvåfiliga delarna är vägrenen för smal, i alla fall i riktningen mot Kungsör. Jag har inte lust att köra inne i filen. Jag har provat den sträckan en gång sedan det blev 2+1, det räcker.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:41Hej på er.
Nu skulle Henrik bara till E-tuna iofs.
Men jag håller med Gunnar om 2-1vägarna. Inte helt kul ställen att cykla på. Inte kul.
"Jag har provat den sträckan en gång sedan det blev 2+1, det räcker."
Är det 2-1 väg den biten nu mera. Ja iofs ä
Hej på er.
Nu skulle Henrik bara till E-tuna iofs.
Men jag håller med Gunnar om 2-1vägarna. Inte helt kul ställen att cykla på. Inte kul.
"Jag har provat den sträckan en gång sedan det blev 2+1, det räcker."
Är det 2-1 väg den biten nu mera. Ja iofs ä
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:56Hej på er.
Tommys vägval är inte dumt den heller om man kan tänka sig ett par extra mil. För det är väldigt trevlig cykling på dessa vägar, tycker jag.
Och i Strömsholm är det ju sällan fel att ta en fika."Annars går det bra att cykla gamla E 18 till E
Hej på er.
Tommys vägval är inte dumt den heller om man kan tänka sig ett par extra mil. För det är väldigt trevlig cykling på dessa vägar, tycker jag.
Och i Strömsholm är det ju sällan fel att ta en fika.
"Annars går det bra att cykla gamla E 18 till E
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 06:34Kan bli ett försök redan nästa helg! Har ställt in mig på Tommys förslag som första vägval. Nu hoppas jag bara är att vädergudarna är snälla och tillåter en längre utflykt.
Kan bli ett försök redan nästa helg! Har ställt in mig på Tommys förslag som första vägval. Nu hoppas jag bara är att vädergudarna är snälla och tillåter en längre utflykt.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 07:55Kommer att köra till Västerås idag på em, nämnda väg.
Kommer att köra till Västerås idag på em, nämnda väg.