Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykla via södermalm
You need to log in to create posts and topics.

12

Brukar vara ganska tjockt på Liljeholmsbron men Hornsgatan är inga problem. Bred cykelbana och tt om plats bland bilarna när cykelbanan väljer att slingra sig mellan filerna. Det jag menar är att du ska ta en plats bland bilarna i korsningarna.
Vid Sluss

Olof: Problemet med långholmsgatan är ju alla rödlysen, men kanske hade otur med det sist, kändes som att jag stannade var tionde meter (hade juförsig även otur med broöppning) :@.

Men du har nog rätt, Söder Mälarstrand är nog att föredra framför Hornsg

Daniel. Jag bor också i Mälarhöjden och har jobbat vid Ropsten. Efter en hel del trixande och testande kom jag fram till att bästa vägen är:
Hägerstensvägen-Liljeholmsbron-Höger Hornsgatan upp till andra tvärgatan vänster (Varvsgatan. Där kan man visserli

Jag bor i innerstaden och brukar cykla just det sträckor som avhandlats i tråden. Jag har inget nytt att komma med men jag vill ändå säga TACK för alla de tips jag fått på nya rundor!

🙂

Kanon, Hans! känns som att jag har några varianter att prova nu. Kul med en "granne" här på funbeat också!

Jag har försökt rita ut din runda här på FB, var det nåt sånt här du tänkte dig?
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=234122

Nja, nästan rätt. Ser att du förmodligen nyttjat Stockholms stads betaversion av cykelplaneringsverktyget. Har märkt att det inte hittar Hägerstensvägen. Alltså, från Mälarhöjden/Axelsberg cyklar du förbi Örnsberg-Aspudden och ut på Södertäljevägen in til

Jaa, just ja. Gösta Ekmans kan man ju köra, att jag inte tänkte på det. (och det stämmer att jag använde cykelplaneraren för att hitta vägen)

Tackar för hjälpen!

12