Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykling + musik = hur gör ni!
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar cykla o lysna på ljudbok, och tycker att det fungerar bra så länge man inte kommer i högre hastigheter typ >25 km/h ( just nu har jag inte cykel som klarar av högre genomsnitshastighet heller)

men nu till fråga??
Jag upplever det som en störan

Har man mössa under hjälmen är problemet litet. Annars håller jag med om att det kan vara svårt.

Hur trafiksäkert är det att inte kunna höra övrig trafik, varnignar, rop, tutningar?

mössa funkar, men efter ett tag så är öronen fria igen så man måste dra ner den ordentligt..
jag testade min-mcluva, det funkar men man ser ut som en idiot!!

Du har rätt Bruce, man ska vara uppmärksam på trafiken.
jag cyklar mycket landsväg, 70 väg säll

Jag lyssnar ALDRIG på bok el musik när jag cyklar. Det vågar jag helt enkelt inte.
Musik nästan alltid när jag springer.

Jag har lurar som sitter i öronen och inte utanpå. Plus vindtätt pannband som täcker. Cyklar dock fortare med musik än med ljudbok.

Och håller man sig på så glest trafikerade vägar som jag är det inte någon större trafikfara att lyssna!

Aldrig musik när jag cyklar!

En morgon var det ett intressant radioprogram, så jag satte på radion i mobilen och lyssnade när jag cyklade till jobbet. Men fan vad livrädd jag var, helt plötsligt dök det upp bilar från ingenstans bakifrån jag inte hörde. Aldrig mer!

jag tycker att musiken kan stimulera men också störa när man cyklat några mil, jag föredrar ljudbok.. men det är vanesak...

När jag cykelpendlade till/från jobbet använde jag in-ear hörlurar (från SonyEricsson) som stänger ute det mesta av vindbruset och dämpar annat ljud/oväsen som tåg, biltrafik m.m. till mer behagliga nivåer.

Med lagom ljudnivå på musiken var det inget pr