Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykling + musik = hur gör ni!
You need to log in to create posts and topics.

Hör ni bilar när ni cyklar så cyklar ni för sakta. Vi andra som gillar att lyssna på musik gör det bäst med ett par hörlurar som heter Etymotic ER6 Isolator. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=32233
Stänger ute allt ljud och brus och det enda som hörs ä

Ser ni bilarna när ni cyklar så cyklar ni för sakta.
Självklart är allt som sätter ner närvaron och sinnen mindre bra ur trafiksäkerhetssynvinkel.

Jag använder en Buff.
Det räcker för att suset ska bort vilket gör att jag inte behöver ha musiken så högt och kan då höra skillnaden mellan den bilen bakom som ska köra om mig och den som ska köra över mig

Jag brukar inte lyssna på musik när jag cyklar, men när jag åker rullskidor. Då har man samma problem med vinden om det blåser. Jag använder earbags (www.earbags.com). De stänger ute mycket av vindtjutet och man kan ha dem med hjälmen.

Etymotic Research fra USA har laget noen øreplugger for musikk som er helt outstanding. ER-6 og ER-6i anbefales på det varmeste!!!

http://www.etymotic.com

Själv lyssnar jag inte på musik när jag ute och cyklar. Men jag hör heller inte bilar förrän de passerar. Om de inte tutar förstås, men det har aldrig nån gjort på mig utan de tränger mig av vägen ändå.

Hur som helst torde in-ear lurar med bygel runt öra

Man kan även ha den fördelen att cykla på glest trafikerade vägar. Då använder jag Koss bygellurar. Täcker nästan hela örat och värmer! Perfekta för cykling helt enkelt.

Det brukar räcka med en bil som kör ned en.

Hej igen..
imorse när jag cyklade till jobbet testade jag koss öronpropps-hörlurar (eller vad dem nu heter) + mössa under hjälmen..
Lyssnade på en ljudbok funkade kanon bra..
har en backe ner till jobbet på 5 km där jag brukar ligga på 50 km/h utan att an

Ljudbok när man cyklar... Låter som varken hackat eller malet.. antingen cyklar man eller så lyssnar man på böcker..

Förutom att det säkerligen ökar faran för dig som cyklar så tar det bort mycket av det som är härligt med att cykla.

Jag skulle i alla