Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykling + musik = hur gör ni!
You need to log in to create posts and topics.

Går kanske inte att jämföra helt med att sitta instängd i en bil... 😉

Alla gör väl som de vill.

De finns de som pratar i mobilen när de kör bil. Borde inte vara helt optimalt. Förbjudet i de flesta länder i Europa.

De finns de som messar när de sitte

Undrar varför så många skruvar ner volymen på bilstereon när de måste koncentrera sig lite extra. Undrar vad som är främsta anledningen när bilar sent/inte alls observerar utryckningsfordon som behöver komma fram.
Så visst gör musik i bilen bilisterna min

Jo, jag märker det

Jag jämförde i första hand inte med att lyssna på musik när man kör bil, utan snarare att du i bilen inte hör ett skit från omgivningen. Men uppenbarligen lyckas ju de flesta ganska bra med att köra bil ändå.

Det är en hyfsad skillnad på att lyssna på mu

Jämförelsen bil/cykel funkar inte så bra, på en cykel måste du hålla balansen vilket säkerligen gör att du har mindre kapacitet kvar till andra sinnen.

En liten teori;)

FredrikN:

Förklara gärna hur mycket säkrare du är när den bilen du hör kör på dig gentemot den du inte hör kör på dig. Jag blir inte det.
Förklara gärna hur mycket säkrare du är av den trafik du höra köra om dig än den du inte hör köra om dig. Jag blir

Var framförallt försiktig när du cyklar motvind, gjorde det idag utan musik, ändå hörde jag inte bilarna. Men jag överlevde

Gazzah
Är det inte svagt och ofint att undvika att bemöta andras frågor på annat sätt än med motfrågor som inte ger svar på något?

Dessutom är frågorna knasiga eftersom de utgår från din starka agenda så till den grad att de hoppar över det relevanta ste

Jag ser många som kör utan t ex Buff över öronen. Då stör vindbruset mycket mer och man hör sämre hur hundarna skäller?
På dem som cyklar utan nåt för öronen!

Fredrik: Tack för den inläggen, man ska skratta ofta sägs det. 🙂
And pray tell, where the hell are you gonna go when you hear the car, the shout, the siren? Wave your hands and disappear?