Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykling + musik = hur gör ni!
You need to log in to create posts and topics.

Click fingers, cross arms like Burt in SOAP should do the trick

Jag brukar ibland ha musik i öronen. Då jag ofta lyssnar på radio via mobilen och har hands free på. Då har jag endast en hörlur i det ena örat, för att kunna lyssna på trafiken med det andra. Oftast har jag inte så hög volum på heller.

Skönt att se att Andrew håller med om att hörselintrycken är av betydelse för säkerheten.
Underhållande att notera att Gazzah anser att det inte spelar roll om trafikanter hör varningssignaler odyl.
Onekligen låter det som att du brukar höra omgivningen

Paulina: Det var fiffigt!

Jag håller inte alls med, jag är ironisk. Menar att det inte spelar så stor roll om man har musik. Det finns så många lägen när man cyklar då man ändå inte hör något, som t ex i stenhård motvind som idag, eller med det högre vindbrus man får när man inte

"Onekligen låter det som att du brukar höra omgivningen för sent"

Eh .. Nä! ... jag hör den inte alls. Läsa du eller?

Jag kan oftast se ifall det är ett möte och ibland även höra trafiken bakifrån samtidigt.
Då är det lämpligt att agera utifrån den informationen.

Då flyttar man ut i banan

Jeg bruker musikk i ørene når jeg tevler tempo. Det å slippe å høre sin egen pust å pes, gør at en klarer litt høyere km./t.

Ellers er det en u-ting, som kan sidestilles med å sykle uten hjelm.

Ingen hilser på de uten hjelm heller.

I dag , etter iher

Andrew:
Tar du även bort synen så kommer du bli superbra på att använda känseln för att upptäcka faror.
Att höra den vanliga bilen är sällan viktigt men det är knappast en nackdel att göra det. Att höra det ovanliga är desto viktigare. Och självklart går