Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 23:13"Att anse att allt och alla är farligt och utifrån det välja bort ett sinne som bidrar till att observera farorna känns bakvänt"
Det jag säger är att i farter över 30 där jag normalt ligger, och ibland i motvind så är det sinnet ändå inte med. I stället
"Att anse att allt och alla är farligt och utifrån det välja bort ett sinne som bidrar till att observera farorna känns bakvänt"
Det jag säger är att i farter över 30 där jag normalt ligger, och ibland i motvind så är det sinnet ändå inte med. I stället
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 23:16Fredrik N har mange meget fornuftige synnspunkter som bør efterleves !!
Fredrik N har mange meget fornuftige synnspunkter som bør efterleves !!
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 23:34Andrew
Jag håller med dig om att vindbruset ofta är så starkt att det är väldigt svårt att tillgodogöra sig ljud från omgivningen. Och bruset är väldigt störande, uttröttande och irriterande. Dock tror jag inget blir bättre av att man försvårar detta ytte
Andrew
Jag håller med dig om att vindbruset ofta är så starkt att det är väldigt svårt att tillgodogöra sig ljud från omgivningen. Och bruset är väldigt störande, uttröttande och irriterande. Dock tror jag inget blir bättre av att man försvårar detta ytte
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 23:56Men det stämmer heller inte att man blir osäkrare av att lyssna på musik. Fundera under nästa runda på hur många ggr. du behöver hörseln. Jag har många ggr, utan musik, blivit överraskad mitt ute i ingenstans av bilar som kör om utan att jag hört dem.
Me
Men det stämmer heller inte att man blir osäkrare av att lyssna på musik. Fundera under nästa runda på hur många ggr. du behöver hörseln. Jag har många ggr, utan musik, blivit överraskad mitt ute i ingenstans av bilar som kör om utan att jag hört dem.
Me
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 08:08"Sedan behöver man ju inte ha musik på de mest trafikerade vägarna heller kanske..."
Varför inte det då?
Som sagt blir man ibland överraskad för att man inte hör bilar (och annat). Är det säkert att, på det sättet, bli överraskad som cyklist? Eller vore
"Sedan behöver man ju inte ha musik på de mest trafikerade vägarna heller kanske..."
Varför inte det då?
Som sagt blir man ibland överraskad för att man inte hör bilar (och annat). Är det säkert att, på det sättet, bli överraskad som cyklist? Eller vore
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 12:00På långpass = alltid musik! Det finns ju inget mer enformigt än att sitta på cykeln och äta mil... För att överleva måste det till musik. Lösningen är enkel. Musik i högerörat, störs man av vindbruset, tejpa fast/över örat, då kan inte högtalaren falla ut
På långpass = alltid musik! Det finns ju inget mer enformigt än att sitta på cykeln och äta mil... För att överleva måste det till musik. Lösningen är enkel. Musik i högerörat, störs man av vindbruset, tejpa fast/över örat, då kan inte högtalaren falla ut
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 17:10Men jag blir inte mer överraskad med musik i öronen. Personligen spelar det heller ingen roll hur mycket trafik det är. Men eftersom att du inte verkar tycka det spelar någon roll med mycket bilar eller ej är den stora fråga vad du tycker om musik på spin
Men jag blir inte mer överraskad med musik i öronen. Personligen spelar det heller ingen roll hur mycket trafik det är. Men eftersom att du inte verkar tycka det spelar någon roll med mycket bilar eller ej är den stora fråga vad du tycker om musik på spin
Quote from Lena O on 9 May 2010, 18:26Fredrik. Allvarlig, vi prata hörsel du ta upp synen. Varken jag eller Andrew har sagt något om Synen, bara en dåre skulle påstår att det skulle vara säkert att cykla som blind.
Du gör det svårt att argumentera när du ändra innehållet i diskussionen.
Håll
Fredrik. Allvarlig, vi prata hörsel du ta upp synen. Varken jag eller Andrew har sagt något om Synen, bara en dåre skulle påstår att det skulle vara säkert att cykla som blind.
Du gör det svårt att argumentera när du ändra innehållet i diskussionen.
Håll
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 19:44Gazzah:
Varför bemöter du inte det jag skriver istället? Tror de flesta noterar att jag argumenterar en hel del kring det här med hörsel och cykling i tråden...
Det är väl rätt mycket mattflykt över att låtsas som att jag inte håller mig till sak? Mattfly
Gazzah:
Varför bemöter du inte det jag skriver istället? Tror de flesta noterar att jag argumenterar en hel del kring det här med hörsel och cykling i tråden...
Det är väl rätt mycket mattflykt över att låtsas som att jag inte håller mig till sak? Mattfly
Quote from Lena O on 9 May 2010, 19:57Fredrik: Och jag håller inte med dig.
Det är avgjort för att jag säga att det är avgjort håller inte.Varför är jag säkrare för att jag hör bilen bakom mig??
Hur är jag säkrare? För oavsett om jag hör den eller inte bete jag mig på exakt samma sätt. Ja
Fredrik: Och jag håller inte med dig.
Det är avgjort för att jag säga att det är avgjort håller inte.
Varför är jag säkrare för att jag hör bilen bakom mig??
Hur är jag säkrare? För oavsett om jag hör den eller inte bete jag mig på exakt samma sätt. Ja