Quote from Lena O on 9 May 2010, 20:23Jag har sett flera vurpor/krockar för att någon har ropat ut en varning av något slag där det absolut hade varit bäst om de hade varit tyst och bara trampat.
Din kille som sparka en boll och ropa ut? som cyklist lyfta man kroppen och titta bort dit mot u
Jag har sett flera vurpor/krockar för att någon har ropat ut en varning av något slag där det absolut hade varit bäst om de hade varit tyst och bara trampat.
Din kille som sparka en boll och ropa ut? som cyklist lyfta man kroppen och titta bort dit mot u
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:29Krig är fred. Argumentation baserad på frustration och inget mer ter sig aningen löjeväckande.
Du får fortsätta vara en osäker cyklist. Det är inte min uppgift i livet att hjälpa dig bli bättre, säkrare eller förstå mer. Det är snarare något för Sisyfos.
Krig är fred. Argumentation baserad på frustration och inget mer ter sig aningen löjeväckande.
Du får fortsätta vara en osäker cyklist. Det är inte min uppgift i livet att hjälpa dig bli bättre, säkrare eller förstå mer. Det är snarare något för Sisyfos.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:34Undrar varför det finns cykeltröjor med inbyggda hål för sladden till hörlurarna om det nu är så extremt farligt med musik när man cyklar.
Vet för övrigt elitcyklister som även de ibland kör med musik när de tränar själva. Vi får väl utgå från att de har
Undrar varför det finns cykeltröjor med inbyggda hål för sladden till hörlurarna om det nu är så extremt farligt med musik när man cyklar.
Vet för övrigt elitcyklister som även de ibland kör med musik när de tränar själva. Vi får väl utgå från att de har
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:35För att det är/har varit tillåtet med radio på tävlingar.
För att det är/har varit tillåtet med radio på tävlingar.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:49Johan R,
Tror du verkligen att det är extremt farligt?Om cykeltröjorna och proffsen är dina alibin för en uppfattning om att musik är ofarlig så antar jag att du har uppfattningen att elektricitet är ofarligt eftersom det byggs hus med el i och det finn
Johan R,
Tror du verkligen att det är extremt farligt?
Om cykeltröjorna och proffsen är dina alibin för en uppfattning om att musik är ofarlig så antar jag att du har uppfattningen att elektricitet är ofarligt eftersom det byggs hus med el i och det finn
Quote from Lena O on 10 May 2010, 07:53Du projicera väl Fredrik.
När du har cyklat så mycket som jag i över 35 år får man en ganska bra uppfattning om de som är säker och de som inte är det.
Du basera hela din argument på en en egen uppfattning baserat troligtvis på något du inte ens ha testat
Du projicera väl Fredrik.
När du har cyklat så mycket som jag i över 35 år får man en ganska bra uppfattning om de som är säker och de som inte är det.
Du basera hela din argument på en en egen uppfattning baserat troligtvis på något du inte ens ha testat
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:24Man blir sikkert ikke nedkjørt oftere om en har musikk på øret.
Men jeg vil vite/høre når det kommer en bli bak.
Jeg ligger altid 0.7-1 meter ut i kørebanen for at biler ikke skal klemme seg forbi når det er motkjørende. En bil skal passere med 1 1/2 m
Man blir sikkert ikke nedkjørt oftere om en har musikk på øret.
Men jeg vil vite/høre når det kommer en bli bak.
Jeg ligger altid 0.7-1 meter ut i kørebanen for at biler ikke skal klemme seg forbi når det er motkjørende. En bil skal passere med 1 1/2 m
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 10:06Gazzah,
Nu verkar du ge dig själv mycket uppmärksamhet och du kan säkert ha rätt i att du är otroligt intressant, dessutom kanske jag borde vara smickrad över att du ägnar min person så mycket tid, men jag saknar ändå din saklighet i frågan. Ska jag ägna
Gazzah,
Nu verkar du ge dig själv mycket uppmärksamhet och du kan säkert ha rätt i att du är otroligt intressant, dessutom kanske jag borde vara smickrad över att du ägnar min person så mycket tid, men jag saknar ändå din saklighet i frågan. Ska jag ägna
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 11:03Om man nu är så intresserad av säkrast möjliga framfart så är det bäst att hålla sig till cykelbanor och skaffa en ryggskena (för säkerhets skull). Sen finns det sidospeglar att fästa på cykelstyret att köpa som också höjer säkerheten. Hur kan man cykla u
Om man nu är så intresserad av säkrast möjliga framfart så är det bäst att hålla sig till cykelbanor och skaffa en ryggskena (för säkerhets skull). Sen finns det sidospeglar att fästa på cykelstyret att köpa som också höjer säkerheten. Hur kan man cykla u
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 12:04Tråden har ännu inte handlat om att cykla så säkert som möjligt eller om vad som är ok och inte. Men diskutera gärna det.
Har du något att säga om sakfrågan i övrigt? Läser jag mellan raderna verkar du anse att försämrad möjlighet att höra sätter ner säk
Tråden har ännu inte handlat om att cykla så säkert som möjligt eller om vad som är ok och inte. Men diskutera gärna det.
Har du något att säga om sakfrågan i övrigt? Läser jag mellan raderna verkar du anse att försämrad möjlighet att höra sätter ner säk