Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykling i Alperna i aug!?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

En helt ny medlem här! 🙂

Jag ska på en resa med Graham Baxter Sports Tours i augusti. Jag flyger till Geneve och blir där hämtad med buss till Grenoble. Sedan väntar en veckas cykel i bla Alpe d Huez, Galibier och inte minst avslutningen på Mont

39/29 eller 34/27 och du blir tröööött!

Snabbt svar! Jag hade tänkt mig 34/27...

Har du varit där?

Kört bil! Däremot har jag kört Vikingtour i Norge. Samma stuk och man blir lika trött!

Hej Fredrik!

Ja, det är säklert kul att planera själv, men för mig som nybörjare kändes det skönt att få det ordant.

Hur ska man träna tycker du inför en sån resa? Jag bor i Norrköping och i sommar kommer jag vara i Kalmar mycket och där finns det ju i

Motvind!

> Kan man kompensera det på något sätt eller hur gör du?

Jag kör en del backintervaller, men annars så funkar ju VO2Max-intervaller och tröskelintervaller bra också.
I Sverige så finns det inga berg att cykla i. Här har vi lite backar men det är ganska

Tack för tipsen!

Vissa av de sidorna har jag kollat på lite. Men när det gäller VO2Max-intervaller känner jag mig inte alls hemma. Är det intervaller kopplat till puls eller vad är det? Typ att köra strax under "rött" i intervaller?

http://www.scribd.com/doc/269138/Aerobic-highintensity-intervals-improve-VO2max-more-than-moderate-training beskriver bl.a. två varianter för att höja VO2Max.

Tack!

Mycket info. Ska skriva ut och läsa på. 😀

12