Quote from Guest on 14 January 2013, 22:23ett enkelt spörsmål för alla funbeatexperter..? jag har just bytt slang efter punka men hade (som vanligt) svårt att få däcket bra på plats efteråt. på nåt ställe vill det försvinna för långt ned i fälgen, just vid ventilen blir det tvärtom. försöker jämn
ett enkelt spörsmål för alla funbeatexperter..? jag har just bytt slang efter punka men hade (som vanligt) svårt att få däcket bra på plats efteråt. på nåt ställe vill det försvinna för långt ned i fälgen, just vid ventilen blir det tvärtom. försöker jämn
Quote from Uno Fri on 14 January 2013, 22:33Vid ventilen. Testa med att trycka in ventilen mot fälgen samtidigt som du trycker däcket på plats ovanför ventilen. då brukar det hamna rätt.
Vid ventilen. Testa med att trycka in ventilen mot fälgen samtidigt som du trycker däcket på plats ovanför ventilen. då brukar det hamna rätt.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 22:45I övrigt brukar det funka bra att pumpa upp däcket ordentligt, däckets maxtryck förslagsvis. Då brukar det hoppa på plats. Sen släpper du ut lagom mycket igen. Förmodligen lyckas du med racern eftersom du alltid pumpar högt tryck i de däcken.
I övrigt brukar det funka bra att pumpa upp däcket ordentligt, däckets maxtryck förslagsvis. Då brukar det hoppa på plats. Sen släpper du ut lagom mycket igen. Förmodligen lyckas du med racern eftersom du alltid pumpar högt tryck i de däcken.
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 08:39tackar!
tackar!
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 12:31"I övrigt brukar det funka bra att pumpa upp däcket ordentligt, däckets maxtryck förslagsvis."
Skulle aldrig göra så här! Om oturen är framme tränger slangen ut och smäller.
-----------------------------------------------
Lägga på däcket är inte så svår
"I övrigt brukar det funka bra att pumpa upp däcket ordentligt, däckets maxtryck förslagsvis."
Skulle aldrig göra så här! Om oturen är framme tränger slangen ut och smäller.
-----------------------------------------------
Lägga på däcket är inte så svår
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 13:12Som jag uppfattade var problemet inte att få in kanttråden på fälgen. För det ändamålet är det rent självmål att pumpa upp det.
Däremot när däcket är på plats men kanttråden inte lagt sig i sin bana hela varvet runt så att det sitter osymmetriskt fungera
Som jag uppfattade var problemet inte att få in kanttråden på fälgen. För det ändamålet är det rent självmål att pumpa upp det.
Däremot när däcket är på plats men kanttråden inte lagt sig i sin bana hela varvet runt så att det sitter osymmetriskt fungera
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 14:18Glidslem borde fungera.
Glidslem borde fungera.
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 19:31Tvålvatten och pumpa, ev riktigt hårt, ev även slå på däcket sedan, är det enda som fungerar (och faktiskt av tillverkaren rekommenderad metod) för mina Mavic-fälgar på pendelcykeln förberedda för tublösa däck tillsammans med en del däck.
Hjulen köptes b
Tvålvatten och pumpa, ev riktigt hårt, ev även slå på däcket sedan, är det enda som fungerar (och faktiskt av tillverkaren rekommenderad metod) för mina Mavic-fälgar på pendelcykeln förberedda för tublösa däck tillsammans med en del däck.
Hjulen köptes b
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 19:21Har haft samma problem vid byte av slang. Men fick ett otroligt bra tips från barnboken "Castors punka". Där penslar han diskmedel på däckets kant.
Det funkar.
Har haft samma problem vid byte av slang. Men fick ett otroligt bra tips från barnboken "Castors punka". Där penslar han diskmedel på däckets kant.
Det funkar.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 19:50Hur gör ni i dikeskanten?
Hur gör ni i dikeskanten?