Quote from Guest on 8 August 2012, 17:45Snart dags för Kalmar och det är bara toppningsfasen kvar och man kan inte längre träna sig bättre. Så nu är det materielen som gås igenom.
Förra året körde jag med ett reservdäck och två slangar efter två punkteringar under Vättern.
I Kalmar var turen bä
Snart dags för Kalmar och det är bara toppningsfasen kvar och man kan inte längre träna sig bättre. Så nu är det materielen som gås igenom.
Förra året körde jag med ett reservdäck och två slangar efter två punkteringar under Vättern.
I Kalmar var turen bä
Quote from Elias Engqvist on 8 August 2012, 17:55Det är nu religionskriget kanttråd vs tub börjar...
Det är nu religionskriget kanttråd vs tub börjar...
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 18:59Ska väl rätt mycket till för att ett däck ska explodera om det inte har några fabriksfel. Å andra sidan väger det väl inte så mycket att ha med sig. Trist att behöva bryta pga av det..
Ska väl rätt mycket till för att ett däck ska explodera om det inte har några fabriksfel. Å andra sidan väger det väl inte så mycket att ha med sig. Trist att behöva bryta pga av det..
Quote from Jan Ingemansson on 8 August 2012, 19:28Det blir kanttråd oavsett, så ni behöver inte starta den disskusionen igen.
så säkerhet före gram är första given då. 🙂
Det blir kanttråd oavsett, så ni behöver inte starta den disskusionen igen.
så säkerhet före gram är första given då. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 22:44Vad hände när du var tvungen att byta däck?
Vad hände när du var tvungen att byta däck?
Quote from Jan Ingemansson on 8 August 2012, 23:38Låg på en trafikerad 70 väg utan möjlighet att köra jämte eller hinna bromsa för någon bildel/industriskit som låg i vägrenen. Däcket fick en stor skåra och slangen smälde.
Detta ska ju inte behöva hända i Kalmar men hur gör ni andra med reservdelar?
Låg på en trafikerad 70 väg utan möjlighet att köra jämte eller hinna bromsa för någon bildel/industriskit som låg i vägrenen. Däcket fick en stor skåra och slangen smälde.
Detta ska ju inte behöva hända i Kalmar men hur gör ni andra med reservdelar?
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 06:49Annan fråga.. får man ha ett par extrahjul vid växlingsområdet? 😛
Annan fråga igen.. om man pajar ett hjul (mitt framhjul är sisådär), får man någon som helst hjälp med att ta sig till/från växlingsområdet för att hämta sitt andra hjul?
Annan fråga.. får man ha ett par extrahjul vid växlingsområdet? 😛
Annan fråga igen.. om man pajar ett hjul (mitt framhjul är sisådär), får man någon som helst hjälp med att ta sig till/från växlingsområdet för att hämta sitt andra hjul?
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 08:27Ingen mening att ha extrahjul i växlingsområdet då du aldrig passerar där under cykelmomentet. Som närmast är det ca 1 km när du kommer från Öland och vänder upp mot Läckeby.
Är det inte bättre att sätta på ett friskt hjul direkt om det gamla är lite osäk
Ingen mening att ha extrahjul i växlingsområdet då du aldrig passerar där under cykelmomentet. Som närmast är det ca 1 km när du kommer från Öland och vänder upp mot Läckeby.
Är det inte bättre att sätta på ett friskt hjul direkt om det gamla är lite osäk
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 08:47Det är bara lite skevt, risken att det ska gå sönder är ju inte så stor.. men eftersom det är lite skevt så vet man ju inte.. vore dumt att "chansa" på en IM...
Mina reservhjul är, just bara reservhjul, och inte mycket att hänga i julgranen så jag cykla
Det är bara lite skevt, risken att det ska gå sönder är ju inte så stor.. men eftersom det är lite skevt så vet man ju inte.. vore dumt att "chansa" på en IM...
Mina reservhjul är, just bara reservhjul, och inte mycket att hänga i julgranen så jag cykla
Quote from Elias Engqvist on 9 August 2012, 08:52Eller köpa nytt hjul. Det måste du ju ändå göra så småningom - dumt att riskera all träning för det!
Eller köpa nytt hjul. Det måste du ju ändå göra så småningom - dumt att riskera all träning för det!