Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDäck+slang eller bara slangar
You need to log in to create posts and topics.

Vissa race har ju någon sorts "wheel box" där man kan ha extrahjul. Men jag vet inte om IM Kalmar har det. Vet inte heller hur det fungerar i praktiken, om man behöver hjulet men är flera mil från wheelboxen. Någon som har erfarenheter från detta?

Nytt hjul blir det ju så småningom men jag måste vela lite först så det blir för tight att hinna "bestämma sig/beställa/få hjulet" innan Kalmar...

Wheel box låter ju smart... jag mejlar IM Kalmar och frågar istället helt enkelt 🙂

Tack för hjälpen så

Då kan man få vänta länge innan man får sitt reservhjul och kan fortsätta.

Kan du inte låna/hyra ett hjul av någon då?

Kan man inte rikta ett skevt racerhjul?

Självklart!

Wheel box hade man bl.a. på Örserums triathlon (olympisk) förra året. Den låg ungefär mitt på den milslånga sträcka som var vändpunktsbana, dvs man passerade wheel box fyra gånger. Jag kör själv med kanttråd och tar med extra slangar, och jag tolkade whee

Jag vurpade nyligen och hjulet fick sig en rejäl smäll då och fälgen fick ett rejält slag, jag försökte väja för en person som vurpade precis framför mig och förmodligen fick jag smällen i fälgen när jag körde över asfaltskanten i alldeles för hög fart...

De hade nog wheel box under Malmö Triathlon i helgen också.. får samtidigt tacka för förklaringen till varför det låt en massa hjul på hög vid cyklingen. =)

Eltejp annars att sätta på insidan av däcket om man får ett mindre hål, hack?

Nu vet jag inte vad som gäller i Kalmar, men om hjulet pajar på fel ställe på banan så kan det handla om betydligt mer än 1h.