Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeldäckbyte
You need to log in to create posts and topics.

12

Släppa ut luft behöver jag nog inte? om du syftade på bromsklossarna annars? har skivbromsar nämligen.. 🙂

http://www.cube.eu/sv/road/off-road/cross-race-disc/

Nogen som ikke har lest første linje.........???

Sitter här och ska beställa mina däck, det blir Continental Grand Prix 4000S och slang till de..Så långt är jag till 100% bestämd.. Men velar på 23 och 25 fortfarande... 23mm känns otroligt smalt, kanske är jag bara ovan..dessutom är mina nuvarande 33(!)

äh, nu tog jag 25mm!

en jag cyklat med hade 28mm och de kändes bra mycket smalare än mina och han var nöjd med dom.. så går jag ner till 25mm så blir det säkert bra! Kommer nog bli en enorm skillnad en då från mina 33mm grovt mönstrade cross däck som ja

Jag hade ju redan bestämt åt dig!

För att krånga till det ytterligare så blev jag rekommenderad att köra 23mm fram och 25 mm bak. Det funkar fint men jag har å andra sidan inte testat någon annan konfiguration.

GP4000s är fin-fina däck, det där blir nog bra.

Jag kör 28mm på min cross för sommarpendling. Lite extra marginal mot genomslagspunka när man skall bunnyhoppa refuger och trottoarkanter i stan. Tillräckligt snabba för tävlingspendling. 😉

Jag kör också med 28mm funkar bra även när jag slinker in på en grusväg ibland.

Ja, jag hoppas detta blir bra nu 🙂

Men vad sega de är på att leverera från cyclecomponents.com !! När jag beställde den 24e (fredag) maj så stod det 1-2 dagar på leveranstiden, förväntar mig då att de skulle ha kommit på tisdagen alt onsdag som senast d

12