Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 19:11Jag tror det handla om två saker.
1- ingen garanti med vatten över 16c vilka skulle göra att mindre anmäla sig i förhand utan väntar tills siste dag för att har bättre koll på vatten temp. Utan att vet hur många deltagare man har är det svårt att planer
Jag tror det handla om två saker.
1- ingen garanti med vatten över 16c vilka skulle göra att mindre anmäla sig i förhand utan väntar tills siste dag för att har bättre koll på vatten temp. Utan att vet hur många deltagare man har är det svårt att planer
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 20:18Det är nog bara att inse att det klimat vi har i det här landet inte lämpar sig för OW. Det är bara ett fåtal som står ut med att simma i 15-18 grader varmt vatten och säsongen är väldigt kort.
Det är nog bara att inse att det klimat vi har i det här landet inte lämpar sig för OW. Det är bara ett fåtal som står ut med att simma i 15-18 grader varmt vatten och säsongen är väldigt kort.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 13:24Med våtdräkt är svenska vattentemperaturer inget problem.
Tänk såhär: du kan alltid ta på dig mer kläder, men du kan faktiskt inte ta av mer än in på bara kroppen. Ergo: varmt vatten är värre.
Med våtdräkt är svenska vattentemperaturer inget problem.
Tänk såhär: du kan alltid ta på dig mer kläder, men du kan faktiskt inte ta av mer än in på bara kroppen. Ergo: varmt vatten är värre.
Quote from j sollerman on 18 September 2012, 13:41Det är rätt många som står ut att simma i tex 18 grader eftersom det va de på vansbro i år.
Det är rätt många som står ut att simma i tex 18 grader eftersom det va de på vansbro i år.
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 13:52Och Vansrbo var ca 16 för 2-3 år sedan med över 6000 simmare på söndags långlopp
Och Vansrbo var ca 16 för 2-3 år sedan med över 6000 simmare på söndags långlopp
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 01:55Simmar man med hel våtdräkt är 16-18 grader ganska optimalt vid normal till hård träning och tävling. Varmare än så och det blir bara jobbigt.
Simmar man med hel våtdräkt är 16-18 grader ganska optimalt vid normal till hård träning och tävling. Varmare än så och det blir bara jobbigt.
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 18:276000 är många, dock är det ett enskilt lopp vid ett tillfälle och säger inte så mycket om hur många som tränar/tävlar OW regelbundet. Jämför man den siffran med hur många som tränar simning inomhus så är jag övertygad om att antalet OW-utövare står sig ga
6000 är många, dock är det ett enskilt lopp vid ett tillfälle och säger inte så mycket om hur många som tränar/tävlar OW regelbundet. Jämför man den siffran med hur många som tränar simning inomhus så är jag övertygad om att antalet OW-utövare står sig ga
Quote from j sollerman on 19 September 2012, 18:57Jag tävlar OW regelbundet, en gång om året i Vansbro =)
Jag tävlar OW regelbundet, en gång om året i Vansbro =)
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 19:01Fryser man i simhallsvatten förstår jag att man är ännu mer negativ mot att simma ute.
Om det nu få utövare är det ännu större anledning att planera tävlingarna bättre.
Fryser man i simhallsvatten förstår jag att man är ännu mer negativ mot att simma ute.
Om det nu få utövare är det ännu större anledning att planera tävlingarna bättre.
Quote from Funbeat user on 1 October 2012, 13:37brar nyheter. jag fick höra att preliminär datum till Vidöstern är den 10 aug.
då återstå bara
3/8 Malmösimmet
3/8 Göta Kanalsimmet Sjötorp
3/8 Bergviken Open Bollnässom ska slås om helgen den 3 och 4 aug
brar nyheter. jag fick höra att preliminär datum till Vidöstern är den 10 aug.
då återstå bara
3/8 Malmösimmet
3/8 Göta Kanalsimmet Sjötorp
3/8 Bergviken Open Bollnäs
som ska slås om helgen den 3 och 4 aug