Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 12:01Det fiffiga med att inte ha en fast bredd är att användaren kan välja. Men väldigt många webbdesigners har svårt för att släppa kontrollen på det sättet.
Det fiffiga med att inte ha en fast bredd är att användaren kan välja. Men väldigt många webbdesigners har svårt för att släppa kontrollen på det sättet.
Quote from Camilla Höög on 14 February 2011, 22:27Jag tycker det är lite för brett. På min 22"-skärm kan jag inte ha 2 webbläsare brevid varandra och se hela bredden obehindrat utan måste ibland göra webbläsaren lite bredare eller scrolla i sidled.
Iofs är det ofast reklam ute till höger så oftast funkar
Jag tycker det är lite för brett. På min 22"-skärm kan jag inte ha 2 webbläsare brevid varandra och se hela bredden obehindrat utan måste ibland göra webbläsaren lite bredare eller scrolla i sidled.
Iofs är det ofast reklam ute till höger så oftast funkar
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 00:59En bläddrare med funbeat och ett Pidgin-fönster (för att kommunicera med externa vänner, utanför fb) fyller skärmen på min laptop. Passar som hand i handske.
En bläddrare med funbeat och ett Pidgin-fönster (för att kommunicera med externa vänner, utanför fb) fyller skärmen på min laptop. Passar som hand i handske.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:52"Externa vänner, utanför FB"? Nu förstår jag inte....
"Externa vänner, utanför FB"? Nu förstår jag inte....
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 14:58De finns, jag lovar 😉
De finns, jag lovar 😉
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 16:57Upptäckte precis att gör jag texten STÖRRE (ctrl-+) så fick det plats med fler ord per rad i varje kolumn, och layouten för mina planerade träningar stämde bättre. Märkligt...
FF 3.6.13 WinXP 12" laptop
Upptäckte precis att gör jag texten STÖRRE (ctrl-+) så fick det plats med fler ord per rad i varje kolumn, och layouten för mina planerade träningar stämde bättre. Märkligt...
FF 3.6.13 WinXP 12" laptop
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 18:21Dynamisk bredd på webbsidor är väldigt svårt att få till på ett bra sätt när webbsidan har ett komplicerat innehåll, så som FunBeat har. Och som någon sa så innebär det också att löpande texter riskerar att bli svårlästa.
Dynamisk bredd på webbsidor är väldigt svårt att få till på ett bra sätt när webbsidan har ett komplicerat innehåll, så som FunBeat har. Och som någon sa så innebär det också att löpande texter riskerar att bli svårlästa.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 18:24Frågan är om det skulle gå att göra de sidor om är i mer än en kolumn (tex "Min startsida") bredare än de som är (mestadels) i en kolum, tex när man läser grupper.
En hel del skulle vara vunnet om man kunde lägga "Tipsa en kompis" och verktygslådan ovanf
Frågan är om det skulle gå att göra de sidor om är i mer än en kolumn (tex "Min startsida") bredare än de som är (mestadels) i en kolum, tex när man läser grupper.
En hel del skulle vara vunnet om man kunde lägga "Tipsa en kompis" och verktygslådan ovanf
Quote from Rasmus Olsson on 15 February 2011, 19:01"Någon" var jag! Lite har jag väl ändå gjort av min läxa om webbutveckling. Tom gjort en av Sveriges hundra bästa sajter! Fast den gick ju inte att mäta sig med Funbeat 8slut på fjäsk).
"Någon" var jag! Lite har jag väl ändå gjort av min läxa om webbutveckling. Tom gjort en av Sveriges hundra bästa sajter! Fast den gick ju inte att mäta sig med Funbeat 8slut på fjäsk).