Quote from Guest on 21 January 2010, 17:20Känner jag av mitt ena knä när jag går nerför trappor. Och lite när jag belastar extra uppför (tex bärande på 20 kg sovande femåring) eller när jag tex reser mig från knästående med en unge (inte 20 kilosklumpen, det gör jag inte) på armen...
Jag känner i
Känner jag av mitt ena knä när jag går nerför trappor. Och lite när jag belastar extra uppför (tex bärande på 20 kg sovande femåring) eller när jag tex reser mig från knästående med en unge (inte 20 kilosklumpen, det gör jag inte) på armen...
Jag känner i
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 17:30Tror inte det är löparknä:
Symptom
* Smärta på utsidan av knät
* Smärtan ökar under pågående löpning, speciellt vid backar
* Smärtan kan till slut bli så fruktansvärd att man omöjligt kan ta ett steg till (känns som en kniv i knät)
* Även den mest h
Tror inte det är löparknä:
Symptom
* Smärta på utsidan av knät
* Smärtan ökar under pågående löpning, speciellt vid backar
* Smärtan kan till slut bli så fruktansvärd att man omöjligt kan ta ett steg till (känns som en kniv i knät)
* Även den mest h
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 18:58Näpp, det är det inte.
Vad är det då? Bara ovana?
//A
Näpp, det är det inte.
Vad är det då? Bara ovana?
//A
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 19:14Det *kan* vara ovana, men borde det inte kännas i båda benen då tänker jag. Å andra sidan har jag själv känns mig lite stelare emellanåt utan att det varit något särskilt, så å ena sidan kan man skena iväg till en naprapat eller kiropraktor och be dem kol
Det *kan* vara ovana, men borde det inte kännas i båda benen då tänker jag. Å andra sidan har jag själv känns mig lite stelare emellanåt utan att det varit något särskilt, så å ena sidan kan man skena iväg till en naprapat eller kiropraktor och be dem kol
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 19:18Jo, det gör lite ont.
Men man är ju som du säger olika rörlig och har kanske något olika steg med de båda benen. Till saken hör kanske att jag stukade foten (på samma sida) i höstas, och det gör kanske att jag spänner mig eller förställer steget på annat
Jo, det gör lite ont.
Men man är ju som du säger olika rörlig och har kanske något olika steg med de båda benen. Till saken hör kanske att jag stukade foten (på samma sida) i höstas, och det gör kanske att jag spänner mig eller förställer steget på annat
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 19:21Det kan vara så enkelt som att du inte fullt litar på att benen ska tåla belastningen och spänner dig lite, det gör jag ibland fortfarande (ren och skär ovana i mitt fall) men det går (tror jag) att vänja sig av med 🙂
Det kan vara så enkelt som att du inte fullt litar på att benen ska tåla belastningen och spänner dig lite, det gör jag ibland fortfarande (ren och skär ovana i mitt fall) men det går (tror jag) att vänja sig av med 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 23:03Det kan vara att du är svagare i musklerna runt ena knät. Då kan det bli att du får ont vid högre belastning som när man ska lyfta 20kg men som inte känns direkt när man löptränar. Jag har haft sådan problem med mina knän tidigare och har fortfarande lite
Det kan vara att du är svagare i musklerna runt ena knät. Då kan det bli att du får ont vid högre belastning som när man ska lyfta 20kg men som inte känns direkt när man löptränar. Jag har haft sådan problem med mina knän tidigare och har fortfarande lite