Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDagen efter tävling
You need to log in to create posts and topics.

Vad är bästa sättet (eller de vedertagna sätten) att återhämta dagen efter tävling och är det vanligt att man ger sig ut på en lätt jogg för att mjuka upp?

Vad är skillnaden på hur man vill återhämta dagen efter längre resp. kortare lopp?

Att göra någonting dagen efter ett lopp är att rekommendera, för att öka genomblödningen i kroppen och förbättra återhämtningen. Är man väldigt sliten muskulärt (som efter en halvmara/mara) kan man cykla en sväng, annars funkar en lätt joggingtur. Som van

jag drar på långa raggisar (eller kompressions variant) och ligger horisontellt. kanske promenera till affären för lite glass.

perfekt återhämtning ^_^

Shopping på IKEA för min del. Känner _ingenting_ efter midnattsloppet igår, trots PB.

Frågan är vad du känner i morgon efter en dag på IKEA 😉

Mycket fyndigt Fredrik 🙂 Ses på lördag, då ska det persas på Månkarbo!

förtappadJag stjäl alltid hem några gratispennor när jag är på IKEA/förtappad

Sprang Midnattsloppet igår, ska på spinning om ca en timme. 😀 Har lite ont, så det blir ett lugnt pass idag. Bättre än inget alls, dock! Imorgon vilar jag, sen ska jag återuppta min träning (Tjejmilen nästa!).

Popcorn, tv-soffan och fleecefilt är min återhämtningstaktik. Imorgon blir det en lugn springtur från jobbet hem.