Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 15:04Hon känner mig ... hon frågar inte efter priset, jag berättar inget.
Men det är likt din situation. Hon cyklar till jobbet och när jag tänker efter, bilen kan stå hemma i uppfarten flera dagar utan att vi använder den. Det räknas för något, antar jag.
Hon känner mig ... hon frågar inte efter priset, jag berättar inget.
Men det är likt din situation. Hon cyklar till jobbet och när jag tänker efter, bilen kan stå hemma i uppfarten flera dagar utan att vi använder den. Det räknas för något, antar jag.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 15:43Vi har minskat vårt dagliga bilkörande markant (särskilt sen dottern lärde sig cykla - till dagis - och frun började cykla hela vägen till jobbet). Desstuom har cyklingen gjort SL-korten överflödiga (2*690 kr per månad). Nu ska jag bara bli av med mitt up
Vi har minskat vårt dagliga bilkörande markant (särskilt sen dottern lärde sig cykla - till dagis - och frun började cykla hela vägen till jobbet). Desstuom har cyklingen gjort SL-korten överflödiga (2*690 kr per månad). Nu ska jag bara bli av med mitt up
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:44Håller med Gunnarsson
Håller med Gunnarsson
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 17:38Istället för en bil till har jag köpt en bra cykel.
Det har iår resulterat i 115 mil bara till och från jobbet. Säg 15 kr/mil för bilkörning...ja då är det iaf 1725 kr. Då är ju cykeln betald om 10 år.
Nu är väl ändå 15 kr/milen ganska så lågt räknat om m
Istället för en bil till har jag köpt en bra cykel.
Det har iår resulterat i 115 mil bara till och från jobbet. Säg 15 kr/mil för bilkörning...ja då är det iaf 1725 kr. Då är ju cykeln betald om 10 år.
Nu är väl ändå 15 kr/milen ganska så lågt räknat om m
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 18:13Jag har varken bil eller cykel för att spara pengar eller styra mängden fett på min kropp. Och jag gillar inte det konfliktbaserade budskapet där man ställer cykling mot bilism som vore de gott och ont.
Jag vågar hävda att om vi raderar bilen från histor
Jag har varken bil eller cykel för att spara pengar eller styra mängden fett på min kropp. Och jag gillar inte det konfliktbaserade budskapet där man ställer cykling mot bilism som vore de gott och ont.
Jag vågar hävda att om vi raderar bilen från histor
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 19:14Måste det vara antingen eller? När jag ser den bilden tänker jag något i stil med "har man ett val så tar man cykeln".
Sen om vi hade varit fattigare utan bilar eller ej kan man ju diskutera sen när vi är färdiga med att förstöra miljön för allt levande
Måste det vara antingen eller? När jag ser den bilden tänker jag något i stil med "har man ett val så tar man cykeln".
Sen om vi hade varit fattigare utan bilar eller ej kan man ju diskutera sen när vi är färdiga med att förstöra miljön för allt levande
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 00:14Fredrik N // Det håller säkert alla med om men måste det påpekas?
Fredrik N // Det håller säkert alla med om men måste det påpekas?
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 08:53Andrew G,
Läser du inlägget ovanför ditt så inser du att redan där varslas det om invändningar. Och det finns hela trådar där cykling ställs mot bilism, t ex http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=796201Men två viktiga saker, det vore ett y
Andrew G,
Läser du inlägget ovanför ditt så inser du att redan där varslas det om invändningar. Och det finns hela trådar där cykling ställs mot bilism, t ex http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=796201
Men två viktiga saker, det vore ett y
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 20:05Om jag ska ägna mig åt ämnet så känns detta forum helt fel, det gör man max i 5-10 inlägg.
Det jag menar är att du kommer med en så allvarlig inflikning som respons på en bild som är rolig och kanske agerar som tankeställare. Givetvis är bilen och andra
Om jag ska ägna mig åt ämnet så känns detta forum helt fel, det gör man max i 5-10 inlägg.
Det jag menar är att du kommer med en så allvarlig inflikning som respons på en bild som är rolig och kanske agerar som tankeställare. Givetvis är bilen och andra
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 20:09---
Om jag ska ägna mig åt ämnet så känns detta forum helt fel, det gör man max i 5-10 inlägg.
---Jag säger som Gazzah i en annan tråd ...
Erkänn nu, du har räknat!
---
---
Jag säger som Gazzah i en annan tråd ...
Erkänn nu, du har räknat!