Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Efter att ha gett mig ut på en långrunda när jag inte borde (i söndags, 25 grader +) så slog det mig att det varit rätt trevligt om man kunnat lägga in alternativt hämtat vilket väder det var vid tidpunkten (á la MSN väder eller liknande). Kanske någon ko

(t+) Som vädernörd hade jag velat ha rullistor med temp, vind och diverse symboler för molninghet och nederbörd. Fånigt eller ej, jag tycker det bidrar till att man kommer ihåg passet mycket bättre.

Bra idé!

Den funktionen fanns på gamla pulsse och var en av de få saker som försvann när jag exporterade mig hit. Hade vart fint, helt klart. Men innan några som helst nya fuktioner läggs till skulle jag först vilja se en rimlig möjlighet att postprocessa de data

(t+) Bra förslag!

Under 2 år ffb (före funbeat) använde jag SportTracks för att regga min träning och då angav jag väder för varje tillfälle.

Och så här efteråt undrar jag varför? Stort slöseri med tid. Jag har aldrig efteranalyserat vädret. Jag ser inte att det påverkat

Vill du inte prya på SMHI?

Mja, jag vill nog vänta med det,.... tills jag och min son har gått i pension.

Nä. Lite onödigt kan tyckas men om man håller på och analyserar data så kan det underlätta att hitta ett visst pass om man till exempel minns att det blåste och regnade småspik eller så...

Jag kör väderpluginen på Sporttracks, tycker att det är kul att se ungefär hur det blåste. Kan inte säga att jag använder det i någon analys, men jag tycker att det ger ett mervärde.

Mvh Janne