Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag lägger till min plus-röst här också. Snöade in på väderaspekten av träningen efter några på varandra tätt följande träningspass med extremt väder. (OK - jag bor i Umeå, så det mesta vädret är extremt 8 månader om året, men när det går UTPÅ det...) Fas

Okej, alla som tror att de inte kommer använda det: använd det inte om det implementeras. Men det förhindrar ju inte att andra kan ha nytta av det.
Samtidigt: hur svårt är det att skriva nåt i kommentarsfältet? 🙂 "sol" "motvind" "spöregn" troligen snabb

Ok, men kan ni förklara hur ni kommer använda den meteorologiska informationen och hur mycket snabbare blir ni på milen av att ha reggat den?

lika mycket snabbare på milen som jag har blivit av att registrera mitt vanliga dravel?

För egen del påverkar vinden en hel del eftersom jag cyklar.

Kollar jag historiska data är helt ok att även kunna se hur vädret var om/när jag försöker hitta trender, jämföra tider på likadana rundor etc.
Höjer min motivation vilket leder till mer trän

Jag har minne som en guldfisk, så om jag vill jämföra två rundor med varandra varav den ena sprangs för säg en vecka sen så får jag problem med att komma ihåg vilken temperatur det var då, och åtminstone för mig påverkar värme ganska mycket.

Jag kanske

Janne, om du är intresserad av vinden då du cyklar så ska du titta på en iBike eller iAero cykeldator. Den mäter vinden hela tiden du cyklar, kompenserar för din hastighet och lagrar. Så här kan det se ut: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?Training

Hej Christer!

Har funderat lite grand på en sån där - funkar det bra?
Är intresserad av allt som är mätbart och (någorlunda) konsekvent...

Mvh Janne

Annica: Känns det psykiskt bra så kan det mycket väl göra dig snabbare på milen.

Micke: Du kan ha nytta av väderinformationen för att bli snabbare på milen. Informationen om väder och vind i kombination med puls och fart kan vara relevant när du analyser

Kan tänka mig att jag skulle kunna få för mig att plotta snittpuls mot temperatur, tempo mot temperatur respektive vind, om det gick ... däremot har jag egentligen ingen aning om vad det skulle tala om, ge mig?
Jo kanske om jag blivit värmetåligare eller