Quote from Guest on 14 December 2010, 18:34Jag ska köpa mig ett par ZIPPhjul till mig själv och velar lite i valet mellan 1080/1080 och 808/808 kanttråd?
Tub är inte aktuellt så det är automatiskt uteslutet ur diskussionen...Är det någon som har erfarenheter av båda eller var för sig så får ni g
Jag ska köpa mig ett par ZIPPhjul till mig själv och velar lite i valet mellan 1080/1080 och 808/808 kanttråd?
Tub är inte aktuellt så det är automatiskt uteslutet ur diskussionen...
Är det någon som har erfarenheter av båda eller var för sig så får ni g
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 18:44Som David eller Fredrik säkert kommer påpeka strax så får man, vad jag vet, inte cykeltävla med 1080. I triathlon går det dock bra.
Som David eller Fredrik säkert kommer påpeka strax så får man, vad jag vet, inte cykeltävla med 1080. I triathlon går det dock bra.
Quote from Berit Bengtson on 14 December 2010, 18:50Vilken årsmodell på hjulen är det du funderar över?
Zipp har nu i höst nämligen visat en ny version av 808-hjulen (Firecrest)som enl dem själva skall vara snabbare (dvs mer aerodynamiska) än 1080-hjulen.
Åtminstone med vinden i vinkel mot cykeln (vilket d
Vilken årsmodell på hjulen är det du funderar över?
Zipp har nu i höst nämligen visat en ny version av 808-hjulen (Firecrest)som enl dem själva skall vara snabbare (dvs mer aerodynamiska) än 1080-hjulen.
Åtminstone med vinden i vinkel mot cykeln (vilket d
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 19:05Hjulen ska sitta på min TREK Speed Concept 9.9 som jag får hem i februari och som ska rulla i triathlon så så långt är det nog lugnt och köpet avser 2011 års modell så jag hoppas att de går in i ramen?
Hjulen ska sitta på min TREK Speed Concept 9.9 som jag får hem i februari och som ska rulla i triathlon så så långt är det nog lugnt och köpet avser 2011 års modell så jag hoppas att de går in i ramen?
Quote from Berit Bengtson on 14 December 2010, 19:10Manne:
Varför inte fråga Trek?
De borde veta.OBS
Man kan INTE utgå från att alla hjul passar i alla ramar, tex så passar inte vissa Zipphjul i Cervelos aero-lvgram (S3?).
Åtminstone var det så med de första utgåvorna av den.
Manne:
Varför inte fråga Trek?
De borde veta.
OBS
Man kan INTE utgå från att alla hjul passar i alla ramar, tex så passar inte vissa Zipphjul i Cervelos aero-lvgram (S3?).
Åtminstone var det så med de första utgåvorna av den.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 19:22Jo sant där att fråga TREK!
Men om jag också förstår ditt resonemang av nämnda hjul så bör alltså 2011 års 808or i kombination vara att föredra?
Fler med en åsikt?
Jo sant där att fråga TREK!
Men om jag också förstår ditt resonemang av nämnda hjul så bör alltså 2011 års 808or i kombination vara att föredra?
Fler med en åsikt?
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 19:491080 med kanttråd är vansinnigt tunga!
Varför vill du inte köra med tub?
1080 med kanttråd är vansinnigt tunga!
Varför vill du inte köra med tub?
Quote from j sollerman on 14 December 2010, 21:341080 bak och 808 fram ser iaf bäst ut och det måste ju vara värt något =)
1080 bak och 808 fram ser iaf bäst ut och det måste ju vara värt något =)
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 21:39Att inte köra med tub handlar om att jag håller på med långdistans och det går an med en punka men fler skapar problem.
En slang tar 30 sekunder att byta helt och 2 minuter att laga med snabblagningsgummin.
Då är jag rustad för ett tiotal punkor, överdriv
Att inte köra med tub handlar om att jag håller på med långdistans och det går an med en punka men fler skapar problem.
En slang tar 30 sekunder att byta helt och 2 minuter att laga med snabblagningsgummin.
Då är jag rustad för ett tiotal punkor, överdriv
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 22:31Hallå Manne! Så du ska pryldopa dig ordentligt den här gången. 🙂
Min Speed Concept 9.9 är också på gång till mitten av februari och det är ju en fantastisk cykel!
Enligt Trek så passar alla Zipp-hjul i ramen. Dom känner inte till några hjul som det skul
Hallå Manne! Så du ska pryldopa dig ordentligt den här gången. 🙂
Min Speed Concept 9.9 är också på gång till mitten av februari och det är ju en fantastisk cykel!
Enligt Trek så passar alla Zipp-hjul i ramen. Dom känner inte till några hjul som det skul