Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 09:59Tack för ett mycket bra svar Nicke!
😀
Tack för ett mycket bra svar Nicke!
😀
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 11:37Hur långa distanser planerar du att köra med en Speed Concept och Zipp 808/1080
/nyfiken
Hur långa distanser planerar du att köra med en Speed Concept och Zipp 808/1080
/nyfiken
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 13:47Halv ironman och därutöver.
Till Olympisk och sprint har jag en Kaernan Interceptor, en hoj som är baserad på Pinarello Dogma 60.1 med bockstyre & liten aerobar enligt bild.
BILD:http://i55.tinypic.com/dfj5ee.jpg
Halv ironman och därutöver.
Till Olympisk och sprint har jag en Kaernan Interceptor, en hoj som är baserad på Pinarello Dogma 60.1 med bockstyre & liten aerobar enligt bild.
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 14:06Manne: "Halv ironman och därutöver."
Tack!
Det var snarare "därutöver" som jag var nyfiken på, eftersom jag personligen skulle tycka det var jobbigt att cykla långdistans med en sådan uppsättning.(Eftersom många cykellopp är mellan 10-20 mil räknar jag
Manne: "Halv ironman och därutöver."
Tack!
Det var snarare "därutöver" som jag var nyfiken på, eftersom jag personligen skulle tycka det var jobbigt att cykla långdistans med en sådan uppsättning.
(Eftersom många cykellopp är mellan 10-20 mil räknar jag
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 14:15På vilket sätt skulle du tycka att det var jobbigt att köra långt med en dylik uppsättning?
På vilket sätt skulle du tycka att det var jobbigt att köra långt med en dylik uppsättning?
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 14:23Sittställning och vindkänslighet.
Sittställning och vindkänslighet.
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 16:10>Tille: du vet ju inte hur Mannes sittställning är (eller det kanske du gör?). En bra tempo/tri-cykel i rätt storlek och rätt inställd (efter ändamålet) är ju en ganska bekväm cykel.
Med vissa undantag så kör ju inte triathleter (framförallt i långdistans
>Tille: du vet ju inte hur Mannes sittställning är (eller det kanske du gör?). En bra tempo/tri-cykel i rätt storlek och rätt inställd (efter ändamålet) är ju en ganska bekväm cykel.
Med vissa undantag så kör ju inte triathleter (framförallt i långdistans
Quote from Funbeat user on 15 December 2010, 16:30>Tille: du vet ju inte hur Mannes sittställning är (eller det kanske du gör?).
Nä, det vet jag så klart inte. 🙂
Jag var bara nyfiken på vilka distanser som han siktade på att genomföra. Dels med tanke på att tubdäck var uteslutna och dels att han tän
>Tille: du vet ju inte hur Mannes sittställning är (eller det kanske du gör?).
Nä, det vet jag så klart inte. 🙂
Jag var bara nyfiken på vilka distanser som han siktade på att genomföra. Dels med tanke på att tubdäck var uteslutna och dels att han tän
Quote from Funbeat user on 16 December 2010, 08:51Jepp, det ÄR toppenbekvämt!
Det är centralt att förstå att det INTE är ryggen man ska kröka för att bli aerodynamisk. Man skjuter hela höftpartiet, dvs sadeln, framåt och kommer därigenom lägre med kroppen med bibehållna vinklar i sittställningen.
Möjl
Jepp, det ÄR toppenbekvämt!
Det är centralt att förstå att det INTE är ryggen man ska kröka för att bli aerodynamisk. Man skjuter hela höftpartiet, dvs sadeln, framåt och kommer därigenom lägre med kroppen med bibehållna vinklar i sittställningen.
Möjl
Quote from Funbeat user on 16 December 2010, 09:02Inom UCIs reglemente ska sadeln vara vågrätt. En bra regel som tyvärr efterlevs för sällan.
Inom UCIs reglemente ska sadeln vara vågrätt. En bra regel som tyvärr efterlevs för sällan.