Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej allesammans,

Efter ett par års sporadiskt mållöst tränande har jag nu bestämt mig för att sikta högt som ni ser i rubriken.
IronMan 2017.
Jag är säker på att det redan finns 1000 trådar om detta men här kommer den 1001:a.
Jag har varit inne och läst

Har inte testat Planet X själv, men det är allmänt känt som ett prisvärt märke. Det är säkert inget fel på cykeln du funderar på, men ta och kolla begagnatmarknaden. Tri-/tempohojar är ofta sparsamt använda, så du kan hitta en cykel i bra skick till ett a

Jag har själv en Columbus Chrono TT tempocykel till försäljning på happymtb.org för 13000 om du är sugen.
Då får du både träningshjul med kanttråd och karbondisc och 80mm karbonframhjul för när det ska gå fort på tävlingen.

Sen såg jag att det ligger en

Det finns även ganska många begagnade tempocyklar på blocket.

Vill man absolut ha en ny kan ett alt till Planet X vara en Canyon, https://www.canyon.com/sv/triathlonbikes/series/speedmax-al.html.

2XU V3 känns overkill som nybörjare om du inte är väldig

Tusen tack för alla svar, jag har kollat runt lite på begagnatmarknaden och kommit över den här:

Beskrivelse

Bianchi Crono carbon D2 2008 temposykkel Dura Ace krank og bremmser. 2x11 delt ultegra gir.

Rask og god tempo sykkel. Bianchi sin toppmodell 2

-

Har själv enPlanet X Stealth SRAM Rival 22 Time Trial Bike, och rekommenderar starkt.
Tror det finns få lika bra i den prisklassen om ens någon. Begagnat är det något annat som
nämns ovan.

Ang våtdräkt kan jag rekommendera A:1 också. Går att få runt 300