Quote from Guest on 3 May 2010, 16:31Hallå!
Funderar på att köpa mig neoprensockar och neoprenhandskar för att kunna hoppa i lite tidigare.
Era erfarenheter?
Hallå!
Funderar på att köpa mig neoprensockar och neoprenhandskar för att kunna hoppa i lite tidigare.
Era erfarenheter?
Quote from Ragnhild Svens on 3 May 2010, 16:41Kallt!
Kallt!
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 17:14om sockar passa som fensockar de ska sitta "tight" pa land annars kommer de av i vatten.
jag skulle hoppa i lördag (1 maj) men vatten var bara 5C i Växjösjön. men sedan jag kom på jag har aldrig haft en problem med händerna eller föterna så jag köpte en
om sockar passa som fensockar de ska sitta "tight" pa land annars kommer de av i vatten.
jag skulle hoppa i lördag (1 maj) men vatten var bara 5C i Växjösjön. men sedan jag kom på jag har aldrig haft en problem med händerna eller föterna så jag köpte en
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 19:57Ok, Ryan, hårt virke i dig, (eller mjukt 😉 ).
Tajta sockor, det borde jag fattat!
Är dykare inom räddningstjänsten och har upplevt att bli av med helmasken vid 4 grader. Brukar jämföras med att få en hästspark i ansiktet och ögonglober stora som golfbo
Ok, Ryan, hårt virke i dig, (eller mjukt 😉 ).
Tajta sockor, det borde jag fattat!
Är dykare inom räddningstjänsten och har upplevt att bli av med helmasken vid 4 grader. Brukar jämföras med att få en hästspark i ansiktet och ögonglober stora som golfbo
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:03Funkar! Neopreneskor och handskar för dykändamål går finfint. Men öronproppar och en rejäl badmössa är ett måste - största problemet är att det blir toookkallt i pannan.
Funkar! Neopreneskor och handskar för dykändamål går finfint. Men öronproppar och en rejäl badmössa är ett måste - största problemet är att det blir toookkallt i pannan.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 21:57Det finns neoprenmössa för simning.
Det finns neoprenmössa för simning.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 13:50jag klarade bara 50m idag ute i sjön.
kroppen och huvud var helt ok.
händerna var ok
men jag tappade kännsle i mina fötterna och var lite rädd hur detta skulle gå till om jag hade simmat 20 minuter och sedan skulle gå 200m+ tillbaka till simhallen.
ja
jag klarade bara 50m idag ute i sjön.
kroppen och huvud var helt ok.
händerna var ok
men jag tappade kännsle i mina fötterna och var lite rädd hur detta skulle gå till om jag hade simmat 20 minuter och sedan skulle gå 200m+ tillbaka till simhallen.
ja
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 15:28Vad var temperaturen Ryan?
Jag var nere i sundet och doppade fingrarna i veckan, men hu vad kallt det fortfarande är.
dmi.dk sa ca 10 grader...
Vad var temperaturen Ryan?
Jag var nere i sundet och doppade fingrarna i veckan, men hu vad kallt det fortfarande är.
dmi.dk sa ca 10 grader...
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 15:28Ryan:
Klokt att inte vara allt för envis.
5 km före är ..........bra
Ryan:
Klokt att inte vara allt för envis.
5 km före är ..........bra
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 16:33Hans: det var mellan 5-6C i växjösjön
Henrik: ja, eftersom jag var ensam för ute premier vill jag inte chansa att något skulle gå fel. jag har aldrig simmat i vatten under 13 tidigare och vet inte hur kroppen skulle hantera detta. vi brukar simma ru
Hans: det var mellan 5-6C i växjösjön
Henrik: ja, eftersom jag var ensam för ute premier vill jag inte chansa att något skulle gå fel. jag har aldrig simmat i vatten under 13 tidigare och vet inte hur kroppen skulle hantera detta. vi brukar simma ru