Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDags för utepremiär
You need to log in to create posts and topics.

12

Hallå!
Funderar på att köpa mig neoprensockar och neoprenhandskar för att kunna hoppa i lite tidigare.
Era erfarenheter?

Kallt!

om sockar passa som fensockar de ska sitta "tight" pa land annars kommer de av i vatten.

jag skulle hoppa i lördag (1 maj) men vatten var bara 5C i Växjösjön. men sedan jag kom på jag har aldrig haft en problem med händerna eller föterna så jag köpte en

Ok, Ryan, hårt virke i dig, (eller mjukt 😉 ).

Tajta sockor, det borde jag fattat!

Är dykare inom räddningstjänsten och har upplevt att bli av med helmasken vid 4 grader. Brukar jämföras med att få en hästspark i ansiktet och ögonglober stora som golfbo

Funkar! Neopreneskor och handskar för dykändamål går finfint. Men öronproppar och en rejäl badmössa är ett måste - största problemet är att det blir toookkallt i pannan.

Det finns neoprenmössa för simning.

jag klarade bara 50m idag ute i sjön.

kroppen och huvud var helt ok.

händerna var ok

men jag tappade kännsle i mina fötterna och var lite rädd hur detta skulle gå till om jag hade simmat 20 minuter och sedan skulle gå 200m+ tillbaka till simhallen.

ja

Vad var temperaturen Ryan?
Jag var nere i sundet och doppade fingrarna i veckan, men hu vad kallt det fortfarande är.
dmi.dk sa ca 10 grader...

Ryan:
Klokt att inte vara allt för envis.
5 km före är ..........bra

Hans: det var mellan 5-6C i växjösjön

Henrik: ja, eftersom jag var ensam för ute premier vill jag inte chansa att något skulle gå fel. jag har aldrig simmat i vatten under 13 tidigare och vet inte hur kroppen skulle hantera detta. vi brukar simma ru

12