Quote from Guest on 12 August 2010, 13:07Hjälp! jag funderar på att köpa en Bianchi She Alu/carb 2010, ngn som har det? Vad tycker ni om cykel? Idag kör jag en gammal Al hybrid från Nakamura (ca 14 kg). Jag cyklar mest i Italien vid Gardasjön uppe på berget och vill nu ha en väl anpassade lätt c
Hjälp! jag funderar på att köpa en Bianchi She Alu/carb 2010, ngn som har det? Vad tycker ni om cykel? Idag kör jag en gammal Al hybrid från Nakamura (ca 14 kg). Jag cyklar mest i Italien vid Gardasjön uppe på berget och vill nu ha en väl anpassade lätt c
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:17Ta den tid du behöver för att hitta en hoj som passar just dig, prova många olika och prova igen om du är osäker. Trist att köpa en hoj och först senare komma på att den inte passar.
Du kanske har nytta av att läsa Bruses sadelskola?
http://www.funbeat.
Ta den tid du behöver för att hitta en hoj som passar just dig, prova många olika och prova igen om du är osäker. Trist att köpa en hoj och först senare komma på att den inte passar.
Du kanske har nytta av att läsa Bruses sadelskola?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:34Tack för tipset, ja, jag skall prova olika men det finns inte så många cykelhandlare i Västeråstrakten, skall kolla även på andra orter 😀
Tack för tipset, ja, jag skall prova olika men det finns inte så många cykelhandlare i Västeråstrakten, skall kolla även på andra orter 😀
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:35Kompromissa aldrig med storleken, man kan ha oturen att bli pålurad en cykel som inte är optimal bara cykel bara för att den finns i butiken.
Kompromissa aldrig med storleken, man kan ha oturen att bli pålurad en cykel som inte är optimal bara cykel bara för att den finns i butiken.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:40Hej Anna!
Om det är runt Gardasjön som du cyklar mest så skulle jag köpa en cykel där (t+)
Utbudet är betydligt större, reapriserna bättre och de flesta större cykelhandlare har både kunskap och utrustning för en testa ut en cykel som passar just dig.
Ga
Hej Anna!
Om det är runt Gardasjön som du cyklar mest så skulle jag köpa en cykel där (t+)
Utbudet är betydligt större, reapriserna bättre och de flesta större cykelhandlare har både kunskap och utrustning för en testa ut en cykel som passar just dig.
Ga
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:41Köpa cykel i Italien?
Köpa cykel i Italien?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 14:32Hej, jag och min man har kollat lite, i Garda, vi brukar bo på camping i Pai.
De kunde offerera en Olimpia, kommer ej ihåg modellen, den vägde ca 8-9 kg och kostade ca 1200 euro. Våra cyklar var värda ca 300 euro och de kunde tänka sig köpa de fast de är
Hej, jag och min man har kollat lite, i Garda, vi brukar bo på camping i Pai.
De kunde offerera en Olimpia, kommer ej ihåg modellen, den vägde ca 8-9 kg och kostade ca 1200 euro. Våra cyklar var värda ca 300 euro och de kunde tänka sig köpa de fast de är
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 14:45OK, nyfiken eftersom du skrev att du cyklar mest därnere, så att slippa lite frakt skulle antagligen vara ett plus. & så fundering på hur cykelhandlare där skiljer sig från här, om de gör det?
OK, nyfiken eftersom du skrev att du cyklar mest därnere, så att slippa lite frakt skulle antagligen vara ett plus. & så fundering på hur cykelhandlare där skiljer sig från här, om de gör det?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 14:52Ser att du bor i Västerås trakten. Åk till Stenströms cykel i Hallstahammar. De är superseriösa, och hjälper dig så det blir rätt.
Ser att du bor i Västerås trakten. Åk till Stenströms cykel i Hallstahammar. De är superseriösa, och hjälper dig så det blir rätt.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 15:04Ja, det är Stenström som har Bianchi 🙂
Jag upplevde cykelhandlare i Italien som seriösa men de hade inga cyklar som man kunde prova, man slänger inte ut 1200 euro utan att ha provat. Jag fick veta varför det är tungt att klättra med min cykel trots väx
Ja, det är Stenström som har Bianchi 🙂
Jag upplevde cykelhandlare i Italien som seriösa men de hade inga cyklar som man kunde prova, man slänger inte ut 1200 euro utan att ha provat. Jag fick veta varför det är tungt att klättra med min cykel trots väx