Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDamasker till skorna
You need to log in to create posts and topics.

Eller bygg egna för billig peng: http://happymtb.org/forum/read.php/1/125168/749834#msg-749834

Hmmm! 🙂

Jag har funderat på en annan lösning...

En tajt väst som man bär runt överkroppen, med massa tunna värmeledande rör som ligger mot kroppen (kanske inte allra innerst dock). Rören fyllda med vatten. Överst i västen samlas vattnet upp och leds via välisole

DubbelHmmm! 🙂
Vad hette pumpen perpet..., perkalu..., perculator?

Jag skall kolla med min lokala rörmokare om lämpliga dimensioner, spelar det roll om man använder kopparrör, eller skall jag gå hela vägen och satsa på kromade rör (H)

Själv ska jag prova Neoprenstrumpor.
Finns att skaffa på Letro.
http://www.letro.se/aspshop/textfil/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=17833
Det är nog det billigaste och enklaste sätter att hålla sig varm.

Rasmus:
Hur lång tid planerar du för att påklädandet och ihopkopplandet av alla dessa rör kommer att ta?
Dessutom håller de elsulor jag har byggt högre temperatur än vad huden på min överkropp gör när jag cyklar.
Hur hög effekt behövs för att driva en per

Ja du Håkan, jag har inte räknat på det. Det var en konceptuell beskrivning bara.

Jag har faktiskt mycket svårt för att tro på att dina sulor värmer mer än en flugskit på futtiga 2-3 W. Lägger du till en nolla efteråt kan jag börja tro på det. Dessutom g

haha, lite off topic, men jag läste "danskar till skorna" i stället för damasker ... och så såg jag att David P. svarat först och tänkte för mig själv att uj-uj-uj, det här kan bli en intressant diskussion

😀

Shimano vinterskor + Grip Grab Arctic skoöverdrag + Håkans sulor + ullstrumpor

(glömt inte välklädd på resten av kroppen för fryser man om centrala delar så skickas varmt blod dit och minskas tilldelningen i perifera delar som fötterna...)

>Rasmus
Om du tror att effekten på Håkans värmesulor inte är tillräcklig.
Prova att hålla i en lödkolv på 15W för att avgöra om den effekten är tillräcklig.
Eller varför inte en 15W glödlampa.
Föreställ dig sedan en femtedel av den värmen...