Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumDansDanskurs?
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på att gå en danskurs, men vet inte vad jag vill ta. Är fötjust i samba t ex, nyfiken på tango och förtjust i farten i bugg. Fler förslag? Nåt man ska tänka på? svårighetsgrad?

Lindy Hop e urmodern till bugg, (Jag har provat lite olika) hur kul som helst, Musiken (Jazz) gillade inte jag alls innan men när man började röra sig så blev det nåt helt annat finns i Gbg o en del större städer kolla http://www.wcj.nu dom har provapådans nu

jazz?? hmm, jag gillar inte heller den musiken... salsa låter roligare. 😉 Ska fundera lite jag ahde tänkt mig till hösten eller sommaren.

Ta en kurs i modern sällskapsdans till att börja med, en där du får grunderna, eller smaka på alla sorterna latin, fox, bugg, vals osv, sedan kan du ta kurser med inriktning på det du tyckte var kul, eller ta ngt annat, som orientalisk dans, spansk dans o

ok det finns såna med blandat? låter kanon, vill gärna "smaka" på olika danser! =)

Somliga dansskolor har det iaf, jag gick en där vi gick igenom fox, tango, modern vals, bugg, och några till, en gång i tiden.

låter himla roligt, variation är något jag uppskattar. Kul att kunna lite om mkt! =) Dansar du ofta Lingling?

Nästan inte alls annat än hemma vid stereon, tyvärr. Dansade mkt förut när jag pluggade, då var det många gasquer och squtt.
Förutom aerobics som ju är lite av en dansbastard, så var det senaste att jag gick en kurs i orientalisk dans för några år sedan,

jag gillar 1700-talets Frankrike t ex, och skulle gärna vilja dansa menuett! =) Tänk, en fin bal/maskerad med fina dräkter och menuet. *drömmer*

Finns det ngt gustaviansk sällskap i Partille?
En del folkdansgillen håller såna kurser som i menuett och historisk dans, det är bara att börja leta, om inte annat finns det säkert en avläggare som square dance 🙂