Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumDansDanskurs?
You need to log in to create posts and topics.

Och jag är helfrälst på dansmatta 😀

ja dansmatta var jag på väg att köpa förra året, bytte till mig en pc2 och sedan gav jag bort den. Men man måste inte ha nån maskin till den nu va? gick att koppla direkt til tvn?

gustavianskt sällskap? haha, knappast! Men jag kanske kan lära mig menuett

Ok variation i all ära men om man försöker lära olika danser för tätt inpå så är det stor risk att man inte får med karaktären o då missar man det inre typ dansens känsla, tycker jag är synd isf,, men jag är ju man 🙂

man kan ju smaka på danserna då, och sedan välja den man vill fördjupa sig i! =)

-Kan inte säga mot på ngt sätt alls , men testa ngt som ser KUL ut eller att du gillar musiken, kulfaktorn är A o O tycker jag. Jag siktar på Boogie woogie, Go musik, o en härlig karaktär både snabb o långsam, därför började jag med Lindy (jitterbug)

Jag är helt såld på linedance! Ingen pardans visserligen men sååå kul! Bra motion också...

"Jag funderar på att gå en danskurs, men vet inte vad jag vill ta. Är fötjust i samba t ex, nyfiken på tango och förtjust i farten i bugg. Fler förslag? Nåt man ska tänka på? svårighetsgrad? "

Oj, nu blev jag också sugen på att testa nått nytt =P Det var

Måste ju bara slå ett slag för salsan... det är ju väldigt populärt just nu vilket märkligt nog kan skrämma bort endel (märkligt men sant) men det är verkligen såååå roligt! Är man mycket ute efter en social dans kan jag framför allt rekomendera rueda, so

Själv älskar jag att dansa orientaliskt (magdans). Det är ren glädje och mycket bra bålstabilitetsträning.

Hmm..vill bara poängtera att dansstilen jazz inte dansas just till typisk jazzmusik. Utan dansas till olika typer av instrumental musik men även typisk hitlistemusik..allt beroende på läraren.

Jazz/showdans har grunder från baletten med grundpositioner