Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDax att skaffa ny cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla!

Min snart 10 åriga cykel har börjat krångla och har därför bestämmt mig att skaffa en ny (t+)

Har kollat lite på Scott Sportster P55 för 5300kr eller en Scott Sportster P6 för 4500kr hos Sportson. Någon som har erfarenhet av dessa? Bra eller d

Nu kanske jag har helt fel, men är inte sportster dämpad fram? Varför ska du ha dämpning fram om du tänkt köra på asfalt?

hmm, vet inte. Har ingen vidare koll på vad man ska ha och inte ha =).

För 6000kr kan du få en ny racer.
http://www.bikepro.se/shop/cyklar/racer/merida-road-race-880-16
Eller så finns det en del på Blocket att välja på, den här Crescenten var riktigt snygg:
http://www.blocket.se/gavleborg/Crescent_2318_28620843.htm?ca=23_1

vad är det för "krångel" med din gamla cykel, och har du någon uppfattning om vad det skulle kosta att fixa det?

Tack för den infon, man kanske borde satsa på en Racer istället. Men är inte racer cyklarna mer byggda för längre resor o tävlingar typ? Hade tänkt mig någon blandning, både asfallt sen "sämre" väg.

Ang. min nuvarande cykel så e det bakhjulet som e snet

Marcus, jag skulle tänka lite annorlunda.

Slå ut kostnaden på 10 år. Du får mer cykel om du är beredd att lägga ut mer än 500 kr per år på din cykling.

Edit: titta på "cyclocross" ... då får du en cykel som är hyfsat bra på asfalt (beroende av hjul/däck

Det har du kanske rätt i Daniel. "Cyclocross" låter intressant, ska ta mig en titt 🙂

Växlar kan justeras och hjul kan riktas men det kan ju vara kul med en ny cykel ändå. Det låter som en cross eller en hybrid skulle passa bra. Dämpare behöver du inte och då kanske du kan få lite bättre cykel i övrigt för samma pengar. Butikerna rear ut f

hihi, jag gillar att nästan alla i den här gruppen i princip alltid rekommenderar racer och nyköp (L) (jag är inte ens ironisk!)

Nu har inte "vi" som kollektiva frågebesvarare tillgång till Marcus träningshistorik, så det blir ju svårt att ge ett bra sva

12