Quote from Guest on 29 June 2010, 04:00Det ska ju komma nya spårsträckningar i hellasgården, på 7, 10 och 12 km. Min lilla fundering är om de gamla på 6 och 8 kommer att finnas kvar. Nån som vet? Ska de måla över alla gamla prickar nu eller?
Är förresten 6 km-spåret som finns nu mindre kupera
Det ska ju komma nya spårsträckningar i hellasgården, på 7, 10 och 12 km. Min lilla fundering är om de gamla på 6 och 8 kommer att finnas kvar. Nån som vet? Ska de måla över alla gamla prickar nu eller?
Är förresten 6 km-spåret som finns nu mindre kupera
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 04:10Finns det några bra kartor över de nya spåren? Jag kan GPS-tracka dom med höjdskillnader om jag bara fattar hur de går. Tyvärr är jag alldeles för dålig på att följa märken i träd, när jag väl är ute så springer jag på minnesbild från kartor jag sett.
I
Finns det några bra kartor över de nya spåren? Jag kan GPS-tracka dom med höjdskillnader om jag bara fattar hur de går. Tyvärr är jag alldeles för dålig på att följa märken i träd, när jag väl är ute så springer jag på minnesbild från kartor jag sett.
I
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 07:44Jag vet inte hur långt de har kommit och hur väl informationen stämmer, men kolla på http://www.hellasgarden.se/loparbanor.htm
Jag vet inte hur långt de har kommit och hur väl informationen stämmer, men kolla på http://www.hellasgarden.se/loparbanor.htm
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 09:35AK, inte försvinner de gamla spåren bara för att det dras nya. Spring som du brukar.
Och jag skulle säga att gamla 6k är lite mindre kuperad än nya 5k.
AK, inte försvinner de gamla spåren bara för att det dras nya. Spring som du brukar.
Och jag skulle säga att gamla 6k är lite mindre kuperad än nya 5k.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 10:55Hoppas verkligen att gamla milspåret inte försvinner i alla fall, för det är en klar favorit hos mig.
Hoppas verkligen att gamla milspåret inte försvinner i alla fall, för det är en klar favorit hos mig.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:01Som det ser ut på nya kartan så kommer befintliga 10:an att dras om så att den går andra hållet runt 5:an och sen kommer tillbaka till 5:an efter Sandaberget och avslutas med det partiet som utgjorde början på 10:an innan. Man springer alltså gula 5-kilom
Som det ser ut på nya kartan så kommer befintliga 10:an att dras om så att den går andra hållet runt 5:an och sen kommer tillbaka till 5:an efter Sandaberget och avslutas med det partiet som utgjorde början på 10:an innan. Man springer alltså gula 5-kilom
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:06Nej, precis, stigen finns ju fortfarande kvar.
Nej, precis, stigen finns ju fortfarande kvar.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:21Ja, jag funderar på om jag måste ut och "lära mig" de gamla spåren innan markeringarna tas bort.
Har också sett att de enligt hemsidan har en hel del trevliga vandringsleder där flera är 5 km. De borde man väl lika gärna kunna springa, eller? Nån som te
Ja, jag funderar på om jag måste ut och "lära mig" de gamla spåren innan markeringarna tas bort.
Har också sett att de enligt hemsidan har en hel del trevliga vandringsleder där flera är 5 km. De borde man väl lika gärna kunna springa, eller? Nån som te
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:26och glöm inte nya fina utegymet i Björkhagen 🙂
och glöm inte nya fina utegymet i Björkhagen 🙂
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 15:08Utegymmet är redan en favorit!
Utegymmet är redan en favorit!