Quote from Guest on 7 September 2011, 12:21Vet inte vad som tog åt mig häromdagen men jag anmälde mig till Vätternrundan 2012! Har under mitt 46 åriga liv aldrig varit särskilt aktiv, tröttnat ganska snabbt men har under senaste året varit "duktig" och hållt i. Inledde med Tjejvasan i vintras. For
Vet inte vad som tog åt mig häromdagen men jag anmälde mig till Vätternrundan 2012! Har under mitt 46 åriga liv aldrig varit särskilt aktiv, tröttnat ganska snabbt men har under senaste året varit "duktig" och hållt i. Inledde med Tjejvasan i vintras. For
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 12:31Försök att träna spinning/trainer 2 ggr/veckan nu under hösten och vintern.
Så fort det blir barmark är det bara att plocka ut cykeln. Korta (1-2h)och intensiva pass på vardagskvällarna och långa (3-5h) pass på helgerna i prattempo.
Försök att träna spinning/trainer 2 ggr/veckan nu under hösten och vintern.
Så fort det blir barmark är det bara att plocka ut cykeln. Korta (1-2h)och intensiva pass på vardagskvällarna och långa (3-5h) pass på helgerna i prattempo.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 12:33Tack för tipset, ska ha det med mig!
Tack för tipset, ska ha det med mig!
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 12:43Försök att träna med en klubb. Du vinner oerhört mycket på att köra med en klunga men för att kunna göra det krävs träning. Dessutom blir träningen roligare i sällskap med andra. Lycka till!
Försök att träna med en klubb. Du vinner oerhört mycket på att köra med en klunga men för att kunna göra det krävs träning. Dessutom blir träningen roligare i sällskap med andra. Lycka till!
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 12:44Börja kör med någon klubb så hittar du säkert folk med samma ambitioner, mycket roligare att cykla i grupp
Börja kör med någon klubb så hittar du säkert folk med samma ambitioner, mycket roligare att cykla i grupp
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 13:19Kör ute hela vintern och distanspass på helgen.
Kör ute hela vintern och distanspass på helgen.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 13:35Eller spinning hela vintern och möjligtvis MTB distans på helgerna.
Gjorde Vätternrundan debut iår som hjälpryttare åt min far, inte många 19åringar i dagens samhälle som cyklat vätternrundan, hehehe! (H)
Eller spinning hela vintern och möjligtvis MTB distans på helgerna.
Gjorde Vätternrundan debut iår som hjälpryttare åt min far, inte många 19åringar i dagens samhälle som cyklat vätternrundan, hehehe! (H)
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 11:21Hej Carina!
Du har redan fått bra tills på hur du kan lägga upp träningen så jag skall inte eka det. Det finns en grupp just för Vätternrundan här på FB där det diskuteras både det ena och det andra kring rundan.
I övrigt skall jag bara säga lycka till
Hej Carina!
Du har redan fått bra tills på hur du kan lägga upp träningen så jag skall inte eka det. Det finns en grupp just för Vätternrundan här på FB där det diskuteras både det ena och det andra kring rundan.
I övrigt skall jag bara säga lycka till
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 17:56Tack Andreas för tipset om "gruppen" / Carina
Tack Andreas för tipset om "gruppen" / Carina
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 18:20Se till att införskaffa bra kläder särskild om du kör natten. Det kan bli ganska kallt. En grunduppsättning kan vara underställ, (tröja med kort ärm + armvärmare) eller tröja med långa ärmar samt en vindjacka gärna med löstagbara armar. Med denna konfigur
Se till att införskaffa bra kläder särskild om du kör natten. Det kan bli ganska kallt. En grunduppsättning kan vara underställ, (tröja med kort ärm + armvärmare) eller tröja med långa ärmar samt en vindjacka gärna med löstagbara armar. Med denna konfigur