Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 13:31Jag tycker brynjan är underskattad som underplagg. Ger bra värme så länge man har något annat över, andas fantastiskt bra också. Är vädret osäkert så är merinoull också suveränt eftersom det håller värmen nästan lika bra genomblött som torrt och är mer be
Jag tycker brynjan är underskattad som underplagg. Ger bra värme så länge man har något annat över, andas fantastiskt bra också. Är vädret osäkert så är merinoull också suveränt eftersom det håller värmen nästan lika bra genomblött som torrt och är mer be
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 19:52Löpträna hela vinter.
Löpträna hela vinter.
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 20:07Inte speciellt bra för "cykelmusklerna"
Inte speciellt bra för "cykelmusklerna"
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 23:19Håller med fp David.
Träna "Rätt" muskler.
Spinning eller trainer. Visst är det bra med kondition men löpträning är "fel" muskler och kan göra dig sämre som cyklist. (oj nu kommer jag få pisk för den kommentaren, men så är det)
Håller med fp David.
Träna "Rätt" muskler.
Spinning eller trainer. Visst är det bra med kondition men löpträning är "fel" muskler och kan göra dig sämre som cyklist. (oj nu kommer jag få pisk för den kommentaren, men så är det)
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:13Hmmm cykelmusklerna? Eller är det cykel som förstör löpmusklerna?
Jag trodde vi pratade på motionsnivå? Då gäller inte de där "reglerna". Har man dessutom rätt teknik på löpningen så får du igen den på cykeln också.
Som nybörjade gäller det att få upp l
Hmmm cykelmusklerna? Eller är det cykel som förstör löpmusklerna?
Jag trodde vi pratade på motionsnivå? Då gäller inte de där "reglerna". Har man dessutom rätt teknik på löpningen så får du igen den på cykeln också.
Som nybörjade gäller det att få upp l
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:27Det går att köra pavè, då får man "stötar" så det räcker och blir över.
Det går att köra pavè, då får man "stötar" så det räcker och blir över.
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:29Sedan så är nog urkalkning på grund av Coca Cola ett större problem än urkalkning på grund av cykelträning.
Sedan så är nog urkalkning på grund av Coca Cola ett större problem än urkalkning på grund av cykelträning.
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 18:09Mats,
Det var bra kommentarer som du hade.Vad jag ville ha sagt var det är ganska många som gör just det du säger att tränar diverse olika saker och framför allt löpning men kör nästan ingen cykling /spinning under vintern. Vilket gör att det är en rejä
Mats,
Det var bra kommentarer som du hade.
Vad jag ville ha sagt var det är ganska många som gör just det du säger att tränar diverse olika saker och framför allt löpning men kör nästan ingen cykling /spinning under vintern. Vilket gör att det är en rejä
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 18:45Tack alla som på olika sätt bidrar med olika tips. Löpträna är för mig uteslutet pga ryggskada, Det är i sig ett under att jag kan cykla. När skadan konstaterades så var det just cyklingen som skulle bli svårast. Men icke då, de går fin fint.
Har nyligen
Tack alla som på olika sätt bidrar med olika tips. Löpträna är för mig uteslutet pga ryggskada, Det är i sig ett under att jag kan cykla. När skadan konstaterades så var det just cyklingen som skulle bli svårast. Men icke då, de går fin fint.
Har nyligen