Quote from Guest on 27 May 2009, 13:35Jag är lite nyfiken på hur ni förbereder mentalt inför ett ett cykellopp som ni vet kommer vara tungt och jobbigt.
Även hur ni tänkte när ni väl är där...när allt känns skit, benen värker, man är mör i nacke och rygg osv. Hur tänker ni då för att får det
Jag är lite nyfiken på hur ni förbereder mentalt inför ett ett cykellopp som ni vet kommer vara tungt och jobbigt.
Även hur ni tänkte när ni väl är där...när allt känns skit, benen värker, man är mör i nacke och rygg osv. Hur tänker ni då för att får det
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 13:45Jag gillar när det är plågsamt. Tror det är det vikitigaste att gilla utmaningen och värken. Tänk posiviva tankar, försök känna känlan och tillfredställesen i duschen efteråt, den kalla ölen, det goda godiset, den trötta sköna känslan efteråt. SÅnt brukar
Jag gillar när det är plågsamt. Tror det är det vikitigaste att gilla utmaningen och värken. Tänk posiviva tankar, försök känna känlan och tillfredställesen i duschen efteråt, den kalla ölen, det goda godiset, den trötta sköna känslan efteråt. SÅnt brukar
Quote from Sandra Näslund on 27 May 2009, 14:03Ingen speciell förberedelse innan, bortsett från att äta och dricka mycket samt sova ordentligt.
När jag väl är ute på rull:
Lyssna och lukta på på naturen omkring dig.
Se cyklingen som meditation och trampa på.
Tänka - "vad skönt att slippa vardagens m
Ingen speciell förberedelse innan, bortsett från att äta och dricka mycket samt sova ordentligt.
När jag väl är ute på rull:
Lyssna och lukta på på naturen omkring dig.
Se cyklingen som meditation och trampa på.
Tänka - "vad skönt att slippa vardagens m
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 14:18Jag funderar inte så mycket...
Varken före, under eller efter loppet , däremot försöker jag leva i nuet och gilla läget .
Känns det tungt, så blir det snart bättre. 😉 Går det bra så njuter jag 🙂
Jag funderar inte så mycket...
Varken före, under eller efter loppet , däremot försöker jag leva i nuet och gilla läget .
Känns det tungt, så blir det snart bättre. 😉 Går det bra så njuter jag 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:28Den mentala biten avverkas på vinterpassen och sedan är det bara att köra.
Den mentala biten avverkas på vinterpassen och sedan är det bara att köra.
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:32Jag drömmer mig bort när det gör ont...till min favirt backe i Alperna...spelar upp den i mitt inre om och om igen...när jag når toppen..vinner över branten....då brukar fokus på här och nu försvinna...och smärtan med det!
Jag drömmer mig bort när det gör ont...till min favirt backe i Alperna...spelar upp den i mitt inre om och om igen...när jag når toppen..vinner över branten....då brukar fokus på här och nu försvinna...och smärtan med det!
Quote from Torbjörn Ohlsson on 27 May 2009, 16:53Håller med David!
Underskatta inte vintern. Har inte tränat denna vinter och därför har april och maj varit påfrestande. Långpassen har varit tunga - skulle kört mer långpass ute under vintern. Jag menar, vind, regn, 2 grader, 15 sekundmeter vind i tio-fe
Håller med David!
Underskatta inte vintern. Har inte tränat denna vinter och därför har april och maj varit påfrestande. Långpassen har varit tunga - skulle kört mer långpass ute under vintern. Jag menar, vind, regn, 2 grader, 15 sekundmeter vind i tio-fe
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 17:07Underskatta inte vintercykling.
Det är mysigt att cykla på vintern, i mörkret eller under fina vinterdagar.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (och fel inställning).
Underskatta inte vintercykling.
Det är mysigt att cykla på vintern, i mörkret eller under fina vinterdagar.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (och fel inställning).
Quote from Sandra Näslund on 27 May 2009, 19:10Jag glömde ju det viktigaste som brukar dyka upp efter 25-30 mil.
Jag sjunger - både till cykeln och till mig själv.
Sång i form av mantran till cykeln eller bara enkla glada sånger till mig själv, som:
"nu ska vi ut och härja,
supa och slåss och svärja
Jag glömde ju det viktigaste som brukar dyka upp efter 25-30 mil.
Jag sjunger - både till cykeln och till mig själv.
Sång i form av mantran till cykeln eller bara enkla glada sånger till mig själv, som:
"nu ska vi ut och härja,
supa och slåss och svärja
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 19:11Håller med! Vinterpassen ska inte underskattas. Under ett av vinterns kanske jäkligaste pass reflekterade jag och min gode cykelkamrat Andreas om kommentarer vi får när vi ger oss ut på längre turer i minst sagt skitväder under vintern. Vår upplevelse av
Håller med! Vinterpassen ska inte underskattas. Under ett av vinterns kanske jäkligaste pass reflekterade jag och min gode cykelkamrat Andreas om kommentarer vi får när vi ger oss ut på längre turer i minst sagt skitväder under vintern. Vår upplevelse av