Quote from Guest on 31 July 2010, 13:22Vilken bildstorlek är ideal att ladda upp som "mug shot" dvs det som syns bredvid inläggen?
Vilken bildstorlek är ideal att ladda upp som "mug shot" dvs det som syns bredvid inläggen?
Quote from Camilla Höög on 31 July 2010, 13:32Maxgräns är 4000 KB, så gör den så stor som möjligt. Funbeat bör komprimera och ändra storleken till det som passar siten.
Maxgräns är 4000 KB, så gör den så stor som möjligt. Funbeat bör komprimera och ändra storleken till det som passar siten.
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 13:46Så stor som möjligt, om man vill öka nedladdningstiden ännu mer för dem som surfar på en långsam uppkoppling antar jag? Jag har för mig att jag läste ett inlägg om den saken, att Olle borde begränsa storleken man kan använda eftersom forumet blir hopplöst
Så stor som möjligt, om man vill öka nedladdningstiden ännu mer för dem som surfar på en långsam uppkoppling antar jag? Jag har för mig att jag läste ett inlägg om den saken, att Olle borde begränsa storleken man kan använda eftersom forumet blir hopplöst
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 16:05Eller att Olle själv minskar formatet på den bild som visas i inläggen men att den man laddat upp (och ser om man klickar på bilden) fortfarande har maximala tillåtna formatet?
Jag minns inte heller om det kom nåt svar från Olle om att det skulle eller ha
Eller att Olle själv minskar formatet på den bild som visas i inläggen men att den man laddat upp (och ser om man klickar på bilden) fortfarande har maximala tillåtna formatet?
Jag minns inte heller om det kom nåt svar från Olle om att det skulle eller ha
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 16:09Jag tror det hamnade på "att-göra-listan" men jag minns inte att jag sett något om att det ska ha åtgärdats?
Jag tror det hamnade på "att-göra-listan" men jag minns inte att jag sett något om att det ska ha åtgärdats?
Quote from Camilla Höög on 31 July 2010, 21:35Laddningstiden för sidorna påverkas inte av storleken på bilden som du laddar upp eftersom bilden komprimeras till passande storlek.
Laddningstiden för sidorna påverkas inte av storleken på bilden som du laddar upp eftersom bilden komprimeras till passande storlek.
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 23:59Det är alltså justerat så Anders? För jag vet att det _inte_ var så då diskussionen var uppe förra gången!
Det är alltså justerat så Anders? För jag vet att det _inte_ var så då diskussionen var uppe förra gången!
Quote from Camilla Höög on 1 August 2010, 08:50Japp, jag har testat.
Japp, jag har testat.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 08:24Vad platt jag har blivit:
BILD:http://www.funbeat.se/_uploads/photos/m153304.jpg
Vad platt jag har blivit:
BILD:http://www.funbeat.se/_uploads/photos/m153304.jpg
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 08:35Uppenbarligen är bildstorleken nu 36x40 pixlar, och bildens namn är manvändar-ID.jpg för miniatyren.
Uppenbarligen är bildstorleken nu 36x40 pixlar, och bildens namn är manvändar-ID.jpg för miniatyren.