Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 10:01Anledningen till att bilderna är suddiga är att de som används i forum skalas ner till 36 x 40 px och sen i koden ges bilderna en fast bredd på 48 px, så den lilla skalade bilden skalas upp igen. Det var nog det fulaste jag sett på länge när det kommer ti
Anledningen till att bilderna är suddiga är att de som används i forum skalas ner till 36 x 40 px och sen i koden ges bilderna en fast bredd på 48 px, så den lilla skalade bilden skalas upp igen. Det var nog det fulaste jag sett på länge när det kommer ti
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 18:22"Det var nog det fulaste jag sett på länge när det kommer till bildhantering på webben. "
+100 på den alltså! Hjälp vad fult det är!
"Det var nog det fulaste jag sett på länge när det kommer till bildhantering på webben. "
+100 på den alltså! Hjälp vad fult det är!
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 18:59Nu skalas inte inte bilderna en gång till av webbläsare = det är snyggare. Anledningen till ändringen från början (i samband med senaste uppgraderingen) var att det tidigare laddades en alldeles för stor bild, vilket gjorde att hela sidorna blev betydligt
Nu skalas inte inte bilderna en gång till av webbläsare = det är snyggare. Anledningen till ändringen från början (i samband med senaste uppgraderingen) var att det tidigare laddades en alldeles för stor bild, vilket gjorde att hela sidorna blev betydligt
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 19:40Fast hur sv?rt kan det vara att ?ndra den fasta bredden p? img-taggen s? att den ?r samma som den faktiska bildbredden?
Fast hur sv?rt kan det vara att ?ndra den fasta bredden p? img-taggen s? att den ?r samma som den faktiska bildbredden?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 20:04Inte alls svårt. Det var precis det jag gjorde. 🙂
Inte alls svårt. Det var precis det jag gjorde. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 20:33Ber om ursäkt för min något bitchiga föregående kommentar. Det kom ut lite fel. 🙂 Tack! Ser mycket bättre ut nu! För övrigt är jag mycket tacksam och glad för denna sajt som jag använder mycket varje dag, så TACK! 🙂
Ber om ursäkt för min något bitchiga föregående kommentar. Det kom ut lite fel. 🙂 Tack! Ser mycket bättre ut nu! För övrigt är jag mycket tacksam och glad för denna sajt som jag använder mycket varje dag, så TACK! 🙂
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:25Fast fortfarande platt va?
Ska min avatar numera vara kvadratisk?
Fast fortfarande platt va?
Ska min avatar numera vara kvadratisk?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:32Ja, nu blev det lite bättre, men proportionerna är fortfarande inte samma på små bilderna som på stora? Varför är det så eg?
Jag förstår tanken med en mindre bild i foruminläggen, men den kan ju vara liiite större iaf och ha samma proportioner som stora
Ja, nu blev det lite bättre, men proportionerna är fortfarande inte samma på små bilderna som på stora? Varför är det så eg?
Jag förstår tanken med en mindre bild i foruminläggen, men den kan ju vara liiite större iaf och ha samma proportioner som stora