Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:11Dräkterna som simmarna har är ju inte riktigt samma som triathlon dräkterna. Förresten så ska de kanske förbjudas för simmarna... det är på tiden!
Dräkterna som simmarna har är ju inte riktigt samma som triathlon dräkterna. Förresten så ska de kanske förbjudas för simmarna... det är på tiden!
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:16Inte kanske, de ska förbjudas från och med 1 januari 2010.
Deras tävlingsdräkter innehåller enormt mycket neopren precis som våtdräkter. De är nästan som tunna våtdräkter med mer rörlighet.
Inte kanske, de ska förbjudas från och med 1 januari 2010.
Deras tävlingsdräkter innehåller enormt mycket neopren precis som våtdräkter. De är nästan som tunna våtdräkter med mer rörlighet.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 20:21Peter, den perfekta växlingen är den när ingenting strular. Har hittills, under min korta triathlonkarriär, aldrig inträffat 😉
I vår klubb har vi kört växlingsträning där våra erfarna triathleter har delat med sig av tips och här kommer några:
Simning:
Peter, den perfekta växlingen är den när ingenting strular. Har hittills, under min korta triathlonkarriär, aldrig inträffat 😉
I vår klubb har vi kört växlingsträning där våra erfarna triathleter har delat med sig av tips och här kommer några:
Simning:
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 15:15Hej Christian!
Efter min första tävling Hallsta så insåg jag att jag måste göra en förändringar till Kalmar.Simning:
Ditt tips runt simningen att man ska simma tills handen tar i botten tillämpade jag inte, därför fick jag också börja om med simningen n
Hej Christian!
Efter min första tävling Hallsta så insåg jag att jag måste göra en förändringar till Kalmar.
Simning:
Ditt tips runt simningen att man ska simma tills handen tar i botten tillämpade jag inte, därför fick jag också börja om med simningen n
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 23:12Låter som du har koll på både dig själv och din utrustning Peter. Det viktigaste är att inte stressa. Försöka att hitta rutiner, bli snabbare - JA, men inte stressa. Det kan resultera i, som det gjorde för en i klubben på träningstävlingen härom veckan, a
Låter som du har koll på både dig själv och din utrustning Peter. Det viktigaste är att inte stressa. Försöka att hitta rutiner, bli snabbare - JA, men inte stressa. Det kan resultera i, som det gjorde för en i klubben på träningstävlingen härom veckan, a