Quote from Guest on 15 April 2007, 20:02Hmm nu har jag änteligen skaffat mig en riktig racer som ska ta mig vättern runt. Jo jag har tränat innan... spinning skidor mm.
När jag var ute på min premiärrunda i det vackra vädret var det helt underbart att sitta på hojen.
Det dök upp en tanke när ja
Hmm nu har jag änteligen skaffat mig en riktig racer som ska ta mig vättern runt. Jo jag har tränat innan... spinning skidor mm.
När jag var ute på min premiärrunda i det vackra vädret var det helt underbart att sitta på hojen.
Det dök upp en tanke när ja
Quote from Emma Sjöberg on 15 April 2007, 20:12Tror att mycket handlar om träning, sen kan du ju höja styret lite om det går... Annars är mitt tips det som jag inledde träna..
Tror att mycket handlar om träning, sen kan du ju höja styret lite om det går... Annars är mitt tips det som jag inledde träna..
Quote from Fredrik Olsson on 15 April 2007, 20:18Jag hade också ont i nacken till en början, men det har försvunnit. Så jag säger som Silva: träna på. Går det inte över så får du testa att laborera lite med sittställningen.
Jag hade också ont i nacken till en början, men det har försvunnit. Så jag säger som Silva: träna på. Går det inte över så får du testa att laborera lite med sittställningen.
Quote from Elisabeth Mosleth on 15 April 2007, 20:33Det blir mycket bättre ju fler rundor du kör, lita på det. Sedan så håller väl racercyklister nästan aldrig händerna nere i bocken. 95% av tiden håller man nog runt bromshandtagen eller uppe på styret, vilket är lättare för nacken. Någon gång kan du ju oc
Det blir mycket bättre ju fler rundor du kör, lita på det. Sedan så håller väl racercyklister nästan aldrig händerna nere i bocken. 95% av tiden håller man nog runt bromshandtagen eller uppe på styret, vilket är lättare för nacken. Någon gång kan du ju oc
Quote from Fredrik Närenfors on 15 April 2007, 22:20Man bör ju kunna sitta runt en 20-30 minuter i bocken när det behövs. Isynnerhet om det är kantvind.
Men ett tricks jag lärt mig är att inte sträcka på nacken utan tvärt om trycka ned huvudet mellan axlarna så långt det går innan man höjer blicken. Då få
Man bör ju kunna sitta runt en 20-30 minuter i bocken när det behövs. Isynnerhet om det är kantvind.
Men ett tricks jag lärt mig är att inte sträcka på nacken utan tvärt om trycka ned huvudet mellan axlarna så långt det går innan man höjer blicken. Då få
Quote from Camilla Höög on 15 April 2007, 22:35Blicken är på bakhjulet på cykeln framför. Då hamnar huvudet mer i rätt vinkel. Hål och hinder varnar de framför för.
Solo så är det lite jobbigare. Jag försöker röra på huvudet mycket. Titta långt fram, ner en stund, långt fram igen osv.
Blicken är på bakhjulet på cykeln framför. Då hamnar huvudet mer i rätt vinkel. Hål och hinder varnar de framför för.
Solo så är det lite jobbigare. Jag försöker röra på huvudet mycket. Titta långt fram, ner en stund, långt fram igen osv.
Quote from Fredrik Närenfors on 15 April 2007, 23:06Kan nog vara klokt att titta betydligt längre fram än nästa bakhjul. Åtminstone med jämna mellanrum.
Kan nog vara klokt att titta betydligt längre fram än nästa bakhjul. Åtminstone med jämna mellanrum.
Quote from j sollerman on 16 April 2007, 09:44mmm det är ju inte fel att kanske ha lite kolla på dom cyklisterna som ligger längre fram i klungan, det är inte alltid den som ligger precis framför dig hinner varna.
det är bara att vänja nacken vid cykling, tillslut släpper spänningarna i nacken. om d
mmm det är ju inte fel att kanske ha lite kolla på dom cyklisterna som ligger längre fram i klungan, det är inte alltid den som ligger precis framför dig hinner varna.
det är bara att vänja nacken vid cykling, tillslut släpper spänningarna i nacken. om d
Quote from Funbeat user on 16 April 2007, 10:06Det är väldigt sällan man ligger i bocken. 95% av tiden håller du händerna uppepå styret. Det är bara när det blir väldigt mycket motvind som du måste gå ner.
Ju mer van man blir att cykla i klunga, ju mindre behöver man titta på hjulet framför. Avstånde
Det är väldigt sällan man ligger i bocken. 95% av tiden håller du händerna uppepå styret. Det är bara när det blir väldigt mycket motvind som du måste gå ner.
Ju mer van man blir att cykla i klunga, ju mindre behöver man titta på hjulet framför. Avstånde
Quote from j sollerman on 16 April 2007, 13:02min sadel sitter typ en dm över styret oc´h jag har aldrig upplevt några problem med det.
min sadel sitter typ en dm över styret oc´h jag har aldrig upplevt några problem med det.