Quote from Guest on 13 January 2013, 17:15Är det bara jag, eller? Alla verkar tycka att ull är så fantastiskt. Jag tycker att:
1) Det blir kallt mot skinnet.
2) Håller formen sämre vid väta, så att den släpper från skinnet och ovan effekt blir mer märkbar.
3) Plagget behåller ju enorma mängder v
Är det bara jag, eller? Alla verkar tycka att ull är så fantastiskt. Jag tycker att:
1) Det blir kallt mot skinnet.
2) Håller formen sämre vid väta, så att den släpper från skinnet och ovan effekt blir mer märkbar.
3) Plagget behåller ju enorma mängder v
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 17:25Låter som det är plagget utanför ullstället det är fel på. Om ditt underställ blir blött är jackan eller vad du nu har utanför, för tät.
Jag föredrar ull. Framförallt vid långpass som är längre än två timmar i kall väderlek.
Största nackdelen är livslängd
Låter som det är plagget utanför ullstället det är fel på. Om ditt underställ blir blött är jackan eller vad du nu har utanför, för tät.
Jag föredrar ull. Framförallt vid långpass som är längre än två timmar i kall väderlek.
Största nackdelen är livslängd
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 17:49Det finns olika bra kvalitet på ull. Merinoull är att föredra. Jag köper endast underställ från Aclima men det finns vissa andra bra med. Om du upplever bli kall av det kan det bero på kvaliten.
Du lär antingen svettas ofantliga mängder (typ så att ullen
Det finns olika bra kvalitet på ull. Merinoull är att föredra. Jag köper endast underställ från Aclima men det finns vissa andra bra med. Om du upplever bli kall av det kan det bero på kvaliten.
Du lär antingen svettas ofantliga mängder (typ så att ullen
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 21:23Om du svettas så mycket att dina YLLEplagg blir helt genomdränkta så kanske du har lite för mycket kläder på dig. Sedan är det som föregående talar också nämde fördelaktigt om du har en "mellanplagg" som kan ta åt sig fukten från plagget närmast kroppen =
Om du svettas så mycket att dina YLLEplagg blir helt genomdränkta så kanske du har lite för mycket kläder på dig. Sedan är det som föregående talar också nämde fördelaktigt om du har en "mellanplagg" som kan ta åt sig fukten från plagget närmast kroppen =
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 12:55Tack alla!
(Jag tycker ulle låter roligare och eftersom jag inte vet skillnaden på ylle och ull, så tilltalar reduceringen av två ord till ett min minimala ådra.)
Plagget är inte dränkt så jag kan krama ur det, men det är avsevärt tyngre än vad ett funk
Tack alla!
(Jag tycker ulle låter roligare och eftersom jag inte vet skillnaden på ylle och ull, så tilltalar reduceringen av två ord till ett min minimala ådra.)
Plagget är inte dränkt så jag kan krama ur det, men det är avsevärt tyngre än vad ett funk
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 13:08Upplevt samma som dig Tibor.
Ulltröja från Icebreaker blir väldigt blöt och KALL vid löpning på ca 1 timme, magen blir så kall att man inte mår bra. Händer inte alls samma sak om jag har en funktionströja från Ullmax. Då kan jag vara ute mer än 1 timme.
Upplevt samma som dig Tibor.
Ulltröja från Icebreaker blir väldigt blöt och KALL vid löpning på ca 1 timme, magen blir så kall att man inte mår bra. Händer inte alls samma sak om jag har en funktionströja från Ullmax. Då kan jag vara ute mer än 1 timme.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 13:43Kan det inte vara så att tjockleken på ullplagget spelar roll?
Om man har ett tunt ullplagg så kan det bli genomblött och klarar därmed inte hålla värmen, medan ett tjockare plagg kommer hålla värmen ett tag till.
Kan det inte vara så att tjockleken på ullplagget spelar roll?
Om man har ett tunt ullplagg så kan det bli genomblött och klarar därmed inte hålla värmen, medan ett tjockare plagg kommer hålla värmen ett tag till.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 14:00Tibor - ylle är namnet på tyg gjort av ull.
Tibor - ylle är namnet på tyg gjort av ull.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 14:53bomylle - tyg gjort av bomull
bomylle - tyg gjort av bomull
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 15:00Anna-Lisa,
Ao ao ao ao. Eller vad är det hon gör på den där reklamen där hon håller för öronen för att inte höra.
Förstör nu inte möjligheterna för mig att använda ordet ulle, genom att lära mig hur orden ska användas.
Och, borde man då inte i konsekvens
Anna-Lisa,
Ao ao ao ao. Eller vad är det hon gör på den där reklamen där hon håller för öronen för att inte höra.
Förstör nu inte möjligheterna för mig att använda ordet ulle, genom att lära mig hur orden ska användas.
Och, borde man då inte i konsekvens