Quote from Guest on 27 September 2010, 17:38Varför får jag ont kring levern när jag springer långt? Problemet dyker upp långt in i passet och under de senaste två så kom det efter 10 resp 15 km. Smärtan sitter i området kring levern och den levereras i form av hugg varje gång foten stöter ner i mar
Varför får jag ont kring levern när jag springer långt? Problemet dyker upp långt in i passet och under de senaste två så kom det efter 10 resp 15 km. Smärtan sitter i området kring levern och den levereras i form av hugg varje gång foten stöter ner i mar
Quote from Elias Engqvist on 27 September 2010, 17:48Det är säkert vanligt håll - och mycket riktigt anses det ha med diafragman att göra! Det brukar lindras genom att inte vara proppmätt då man sticker ut och springer. Det drabbar också i första hand ovana löpare - ju mer man tränar desto mindre håll får m
Det är säkert vanligt håll - och mycket riktigt anses det ha med diafragman att göra! Det brukar lindras genom att inte vara proppmätt då man sticker ut och springer. Det drabbar också i första hand ovana löpare - ju mer man tränar desto mindre håll får m
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 17:54En bra grej att testa är att andas i otakt. Antagligen andas du i jämn takt med stegen, så att du tex. andas ut varje gång du sätter i ena foten. Försök istället andas in på två steg och ut på det tredje, så hamnar du i otakt och minskar snedbelastningen
En bra grej att testa är att andas i otakt. Antagligen andas du i jämn takt med stegen, så att du tex. andas ut varje gång du sätter i ena foten. Försök istället andas in på två steg och ut på det tredje, så hamnar du i otakt och minskar snedbelastningen